Güvende Kal

Subaru Tam Kapsamlı Güvenlik Felsefesi

Subaru’da bizler, otomobillerin sizi gideceğiniz yere götüren araçlardan daha fazlası olduğuna inanırız. Bize göre otomobiller hayallere, özgürlüğe ve harika anlara hayat verirler. Ve bu da en temelde sorumlulukla gerçekleşir: amaç sadece sürücü ve yolcuların değil, herkesin güvende olmasını sağlamak. Herkes için güvenli bir ulaşım sunmak, Subaru olarak her gün verdiğimiz bir mücadeledir. Sürücülere gelişmiş önleyici güvenlik teknolojileri sağlamanın yanı sıra araçlarımız geniş görüş açısı ve üstün sürüş özellikleri sunar. Simetrik Sürek Dört Çeker (AWD) sistemimiz, yağmur ve kar dâhil olmak üzere tüm sürüş koşullarında denge kontrolü ve rahatlık sunmayı amaçlar. Sürüş destek sistemimiz ise, sürücüye aktif şekilde destek olarak kazaların önlenmesine yardımcı olabilen diğer bir gelişmiş teknolojimizdir. Ancak kaza sırasında korunması gerekenler yalnızca sürücü ve yolcular değildir. Araçlarımız, yayaların da korunması konusunda yüksek standartlar belirlemektedir. Subaru güvenliği insan odaklıdır ve her bakımdan bunun için geliştirilir.

Aktif Güvenlik

SUBARU Aktif Güvenlik özelliklerinin tam merkezinde, SUBARU’nun yenilenmiş Simetrik AWD sistemi, süspansiyonu ve gövde tasarımıyla üretilen araçların sağladığı güvenlik düzeyi bulunur. VDC, ABS ve EBD gibi elektronik kontrol teknolojileri i sürücülere destek olur ve sürücülerin aracı kontrol etmesini kolaylaştırarak tehlikenin önlenmesini sağlar.

Denge ve güven

Yolu adeta kucaklayan dengeli bir sürüş ve sürücü destek sistemleri

Simetrik AWD sistemi ile üstün çekiş ve güvenli sürüş ile sürücünün beklentisini karşılayan Subaru araçlar ; üstün kontrollü süspansiyon sistemi ve sağlam gövde yapısına sahiptir.

 
Simetrik Sürekli Dört Çeker

Subaru’nun ideal yaklaşımı: gönül rahatlığıyla keyifli sürüş

Simetrik AWD sistemi, merkez tahrik milinin çevresine simetrik olarak yerleştirilmiş Subaru'nun özel dört tekerden çekiş sistemini ifade eder. Sonucunda ise, dört tekerleğe de gücün etkin şekilde dağıtıldığı ve her tekerlekte muhteşem ağırlık dengesinin ve yük dağılımının sağlandığı bir sistem ortaya çıkar. Geleneksel olarak bir aracın en ağır parçalarından biri olan şanzıman sistemi, Simetrik AWD sisteminde aracın ağırlık merkezinin yakınına yerleştirilmiştir.
 
 

Diğer önemli bir özellik ise hafif ve kompakt Yatay-Karşıt Motordur. Bu tasarım tepki sürelerini en aza indirir ve böylece de aracın dönüşü sırasında ya da aracı durdururken daha az enerji gerektirir. Tüm bu donanımlar, çeviklik ve iyi yol tutuşu sunar. Heyecan verici bu özellikler; yüksek hızda, ıslak yollarda, karlı yollarda ve neredeyse akla gelebilecek diğer tüm durumlarda tekrar tekrar kendilerini kanıtlar niteliktedir. Bu da, Subaru’nun kendi “Simetrik AWD” sistemi konseptinin arkasında durmasının temel sebebidir.

 
Süspansiyon

Denge ve çeviklik

Subaru süspansiyon sistemleri markanın sürüş felsefelerinin görülebileceği bir alandır. Ön süspansiyon, aracın yol yüzeyindeki hatları daha iyi takip etmesini sağlayacak daha uzun bir strok tasarımına sahiptir. Bu da, daha iyi sürüş dengesi ve üstün direksiyon tepkisi sunar. Yeni nesil arka süspansiyon ise, yol yüzeyi karşısında tekerleklerin dik kalmasını sağlar ve devamlı darbeleri azaltır.
 
Oldukça dayanıklı gövde

Sağlam ve aynı zamanda çevik çerçeve

Subaru'nun oldukça sağlam olan gövdesi çarpışma güvenliği için yenilenmiştir. Bunun yanı sıra yüksek derecede dayanıklı olması da bir başka önemli avantajıdır. Sürücünün tam istediği gibi sürüş sağlamak adına araçlar iyi ayarlanmış süspansiyon sistemi, üstün performanslı motor, şanzıman ve diğer başlıca mekanik parçalar gerektirirken, sağlam bir gövde belki de en önemli faktördür. SUBARU, daha sağlam bir gövde elde etmek için yeni Halka Şeklindeki Takviye Çerçevelerine sahip gövdeleri kullanır.
 
 

Sürücüye doğru tepkileri vermek ve güvenli sürüş sağlamak, SUBARU'nun doğrudan güvenli sürüşle ilgili olduğuna inandığı bir yaklaşımdır.

 
Yokuşta Kalkış Desteği

Yokuşlarda güven

Yokuşta Kalkış Desteği fonksiyonu, yokuşta kalkış sırasında aracı sabit tutan bir sürücü destek sistemidir. Yokuşta kalkış sırasında aracın geri kaymasını önlemek için fren pedalı bırakılıp gaza basılırken yaklaşık bir saniyeliğine fren basıncı tutulur.
 

 

Araç Dinamikleri Kontrol Sistemi

Patinaj önleyici teknolojiler

Araç Dinamikleri Kontrol Sistemi; direksiyon açısından, motor hızından, vites seçiminden ve fren konumundan sürekli olarak sürüş koşullarını izleyerek aracın dengesini kaybetmesi durumunda patinaj yapmasını önleyen bir elektronik sistemdir. Araç düzensiz hareket etmeye başlarsa bu sistem, her köşede yer alan frenleri kontrol eder ve virajlarda aracın yana kayması durumunda devreye girer.
 
 

 

Çekiş Kontrolü sabit hızlanmayı korur ve özellikle kaygan yollarda fark edilir. Bir bilgisayar, lastiklerin yolla doğru temasta olup olmadığını sürekli olarak kontrol eder ve lastiklerden biri motor gücünü sınırlamak ya da çekiş gücünü korumak için dönüyorsa lastiklere fren uygular. Çekiş Kontrolü, özellikle yağmur veya kar yağarken kaygan yollarda etkilidir..

 
Aktif Torka Yön Verme

Daha iyi dönüşle risk önleme

Risk önleme özelliklerini bir adım ileriye taşıyan yeni bir işlev virajlarda dönüş sırasında, dış tekerleğe optimum sürüş gücü sağlamak için VDC iç ön lastiğe fren uygular. Dış lastik rahatça döner ve dolayısıyla direksiyon kapasitesi artar. Araç, gerektiğinde yoldaki nesnelerden ve tehlikelerden kaçınmaya yardımcı olurken, sürücü direksiyon hareketleriyle uyumlu tepkiler verir.
 

 

Frenleme

Kaygan yollarda bile güçlü ve güvenilir fren sistemi

Fren performansı, bir aracın güvenliği ve risk önleme kapasitesiyle doğrudan ilgilidir. ABS ve EBD kombinasyonu, özellikle karlı ve yağmurlu hava koşullarında oluşan kaygan yollarda genel fren performansını arttıran ve yüksek risk önleme derecesini koruyan net bir fren kilit kontrolü ve fren basıncı dağılımı sunar. Sürücüye destek olan diğer işlevler arasında ani fren gerektiren durumlarda fren basıncını arttıran Fren Desteği ve sürücünün yanlışlıkla aynı anda frene ve gaz pedalına basması durumunda fren uygulayan Fren Etkinleştirme bulunur. SUBARU için en önemli odak noktası güvenliktir ve buna ulaşmak için de frenler hemen her türlü yolda anında tepki verecek şekilde tasarlanmıştır.

Elektrikli Fren Gücü Dağılımı (EBD) özelliğine sahip Kilitlenmeyen Fren Sistemi (ABS)

Kaygan yollarda pozitif fren gücü sunan güvenilir bir sistem

ABS sürekli olarak lastik hareketlerini takip eder ve bir kilitlenme tespit edildiği anda fren basıncını azaltır. Kaygan yollarda bile yeterli fren gücü sağlamak ve sürücünün aracın direksiyonuna hâkim olmasına olanak tanımak için sistem bu işlemi sürekli olarak tekrarlar.
 
 

 

Elektrikli Fren Gücü Dağılımı, sürüş koşullarına uyum sağlamak için ön ve arka tekerlekler arasında optimum oranda fren gücü dağıtan bir sistemdir. Ön ve arka tekerlekler, aracın nasıl sürüldüğüne ve ağırlığına bağlı olarak farklı bir oranda döner. Sistem bu değişiklikleri tespit eder ve daha güvenilir frenleme için sürüş koşullarına uyum sağlamak adına belirli tekerleklere fren gücü dağıtır. ABS ve Elektrikli Fren Gücü Dağılımı kombinasyonu, tehlikeli durumlardan kaçınma konusunda sürücüye destek olur ve kaygan yol yüzeylerinde fren gücünü arttırır.

Fren Önceliği

Fren ve gaz pedalına aynı anda basıldığında bile frene odaklanan güvenlik işlevi.

Eğer sürücü yanlışlıkla aynı anda hem gaz hem de fren pedalına basarsa, sistem motor gücünü kısıtlar ve en önce frene basar. Bu özellik, sürücünün yanlış pedala basması durumundaki kazaları önlemede etkilidir.
 

 

 

Pasif Güvenlik

Otomobil üretim işine başladığından bu yana SUBARU, her şeyin ötesinde çarpışmalara karşı koruma sağlamak adına “güvenlik teknolojisinin” gelişimine odaklanmıştır. SUBARU araçları, çarpışma durumunda hem yolcuları hem de yayaların hayatlarını korumak üzere tasarlanmış sayısız teknolojiye sahiptir. Aracın her bir noktasının üstün güvenlik garantisi verme amacıyla tasarlanması, SUBARU’ya özgü olan bir çarpışma güvenlik konseptidir ve çarpışmalara karşı koruma sağlamak için üretilen “Halka Şeklindeki Takviye Çerçeveleri” ya da çarpışma anında yayaları çarpışmanın etkisinden korumak için geliştirilen motor düzeneği gibi özelliklerle kanıtlanmıştır.

 

 

Önden/Arkadan Çarpışma

Yolcuları çarpışmanın etkisinden koruyacak özel tamponlama sistemi

Simetrik AWD + BOXER platformunun simetrik düzeni çarpışma durumunda tüm şasi yapısını bükülebilir bir alan olarak etkili şekilde kullanır ve yolcuları kazanın etkilerinden korur. Kabin içerisindeki her bir parça öncelikle güvenlik amacıyla tasarlanmıştır ve insan vücudunu korumak için etki azaltıcı malzemeden üretilmiştir. Bu konsept, çarpışmanın yüksek enerjisine maruz kalındığında en küçük parçanın bile tehlike oluşturabileceği göz önüne alınmasından ileri gelmektedir. Güvenlik pedalları ve arkadan çarpmalarda boyun incinmelerine bağlı yaralanmaları azaltan koltuk formu kullanılmaktadır.

 
Ayrılan Motor
Subaru araçları geleneksel olarak Yatay-Karşıt SUBARU BOXER Motorla güçlendirilmektedir. Doğası gereği alçak ağırlık merkezine sahip motor, güç aktarma mekanizmasındaki şanzıman ve diğer parçaların düz ve simetrik bir hatta konumlanmasını sağlar. Bu tasarım, önden çarpışma sırasında motorun kabin altına doğru hareketlenmesini sağlar ve çarpışma sırasında şanzımanın ve diğer güç aktarım parçalarının kabine itildiği diğer motorlardan çok daha güvenlidir.
Ön koltuk emniyet kemerleri

Beklenmedik kazalarda ön yolcu koltuğu savrulmaz

Subaru araçlarının ön koltuk emniyet kemerleri daha fazla güvenlik için birçok özelliğe sahiptir. Ön gerici, çarpışma sırasında anında emniyet kemerini sıkarak yolcuların koltukta daha sabit kalmasını sağlar.
 
 

 

Yük sınırlayıcı emniyet kemerindeki gerginliği korur ve yolcuların göğüs kafesinden yaralanma riskini azaltır.

 
Arka koltuk emniyet kemerleri

Daha fazla güvenlik için tüm koltuklarda üç noktalı emniyet kemerleri

+Subaru araçlarındaki tüm arka koltuk emniyet kemerlerinde, yolcuların bel ve göğüs kafesi alanını sıkıca tutmak asına üç noktalı emniyet kemerleri kullanılır. Tüm retratölerin çocuk koltuğu (ALR) mekanizması özelliği bulunur.
Sürücü ve yolcu koltukları SRS hava yastıkları

Anında şişen yastıklar

Sürücü ve yolcu koltukları SRS hava yastıkları yolcuları korumak adına emniyet kemerleriyle birlikte çalışır. Bu yastıklar kompakt boyuttadır, direksiyona ve ön panele yerleştirilmiştir ve çarpışma sırasında hava yastıklarını anında şişirerek yolcular için güvenlik sağlar.

SRS: Tamamlayıcı Sınırlama Sistemi
 
 
Güvenli koltuk tasarımı

Yolcuların boyun hasarı ve yaralanma riskini azaltma

Koltuklar, arkadan çarpma durumunda yolcuların korunmasını sağlama bakımından önemli bir role sahiptir. Subaru koltuklarında standart ön koltuklar, bu etkileri üç şekilde azaltmak için mekanizmalarla birlikte çalışırlar: (1) Başın sıkı tutulması için aktif koltuk başlığı. (2) Çift katlı iç yapıyla enerji emici koltuk başlıkları kullanılarak başa gelecek etkilerin emilmesi be böylece de boyun hasarlarının en aza indirilmesi.
 

 

(3) Tüm koltuk arkası yolcuyu arkaya fırlatacak etkileri emer ve böylece de yolculara iletilen etkiyi en aza indirir. Çarpışma sırasında yolcuların başlarına iletilen darbeyi azaltmak için tavanda ve diğer kabin yüzeylerinde de etki soğurucu malzemeler kullanılmıştır.

SRS: Tamamlayıcı Sınırlama Sistemi

Emniyet pedalları

Bacak yaralanmalarını azaltma

Eğer araca önden çarpılırsa, aracın pedalları geriye giderek sürücünün bacaklarının yaralanmasına neden olur. Tüm Subaru araçlarında bu tür yaralanmaları en aza indirmek için kendinden geri çekilen pedallar bulunur. Fren pedalları, pedal konumundaki değişiklikleri sınırlayan yakalayıcı ve darbe azaltıcı debriyaj pedalının (MT model) kullanılmasıyla geri çekilir. Ayak dayamalarında (AT model) da sürücünün ayarlarında oluşabilecek yaralanmaları azaltmak için şok emici malzemeler kullanılır.
 
 
Halka Şeklindeki Takviye Çerçeveler

Tam kapsamlı güvenliğin kalbi

1996 yılında Subaru, ilk nesil Forester için yeni bir konsept ortaya sürdü: Ön, ön offset, yan veya arka çarpışmalardan sonra her yönden merkez kabine gelen etkileri koruyan Halka Şeklindeki Takviye Çerçeveler. Yüksek güvenlik düzeyi ve işlevselliğinin yanı sıra performans odaklı gövde bakımından Forester tüm dünyada anında zirveye oturmuştur.
 

 

Bu gövdenin tasarımında, tavan ve zeminden sol ve sağdaki A, B ve C sütunlarını birleştiren halka şeklinde bir yapı bulunur ve merkez kabini saran bir kafes oluşturmak için gövdenin yan taraflarını bağlayan güçlendirilmiş yan barlar ve yan eşiklerle kombine edilmiştir. Bu tasarım kaza durumunda her yönden gelen şokları etkili biçimde emer ve böylece de kabinde sağlam koruma sağlar.

SRS yan/perde hava yastıkları

Tüm yolcuların korunması için

Yandan çarpışmalarda, sürücü ve yolcu koltuğunun dış konturuna yerleştirilmiş olan hava yastıkları sürücü veya yolcunun göğüs kafesi ve bel bölgesini korumak için şişer. Devrilme veya yandan çarpmalarda, tavanın iç kısmından perde hava yastıkları şişer ve böylece sürücü, yolcu ve arka koltuklarda oturan kişilerin baş ve boyun alanını korur.
 
 

 

Perde hava yastıkları baş bölgesinde çok daha geniş bir koruma alanı sunar ve çeşitli vücut tipi veya oturma konumu olan yolcular için etkilidir.

SRS: Tamamlayıcı Sınırlama Sistemi

 
Yan kapı kirişleri

Yandan çarpışmalarda ilk koruma hattı

Yandan çarpışmalarda kabinin tahribatını önleyen ve içeride oturan yolculara güvenlik sağlayan kapı çerçevelerine takviye kirişleri eklenmiştir. Tüm Subaru modellerinde standart özellik olarak bulunur.
Darbe emici sütunlar
Çarpışma sırasında daha iyi koruma sağlamak adına sürücü ve yolcu koltukları çevresindeki her yüzeyde darbe emici yapı kullanılmıştır.
 
 
Devrilmeye karşı korumai

Devrilme sırasında kabin alanını korumaya yardımcı, oldukça güvenli gövde

Her SUBARU aracı, alçak ağırlık merkezi tasarımı ve üstün çekiş sunan süspansiyon sistemi sayesinde benzersiz sürüş güvenliğine sahiptir. Doğaları gereği SUBARU araçları, düşük devrilme riski özelliğiyle üretilirler. Eğer herhangi bir sebepten dolayı araç devrilirse, Halka Şeklindeki Takviye Çerçevelerinin yüksek dayanıklılığı ve şok emici malzemelerin deformasyonu kabin alanında tehlikenin önlenmesine yardımcı olur.
 

 

Tüm tavan ve kabinde kullanılan şok emici malzemeler, ön SRS hava yastıkları/perde SRS hava yastıkları ile diğer güvenlik özellikleri de tüm yolcuların baş kısımlarına gelebilecek her türlü darbeyi azaltmaya yardımcı olur.

 

Koruyucu Güvenlik

SUBARU, tehlikeyi önceden algılayabilen “Çarpışma Öncesi Güvenliğini” benimseyerek EyeSight sistemini geliştirmiştir. Stereo kameralar, motor, şanzıman ve frenlerle koordinasyon kuran EyeSight çarpışma hasarını en aza indirebilir veya mümkün olduğunda çarpışmayı önleyebilir.

 

 

EyeSight

İnsan gözü gibi nesneleri tespit eden iki kamera

Çevreyi 3 boyutlu işlemek için insan gözüne benzer şekilde çalışan iki kamera kullanılır. Diğer araçlara ek olarak sistem aynı zamanda yayaları ve bisikletlileri de tanıyabilir ve yolculuğun mesafe, şekil ve hızını kesin olarak belirleyebilir. Sistem çarpışma hasarının azaltılması veya mümkünse çarpışmanın önlenmesi, uzun yolculuklarda yorgunluğun azaltılması veya yanlış pedala basıldığında hızlanmayı durdurma gibi birçok sürüş durumlarında sürücüye destek olabilir.

 
Adaptif Hız Kontrolü (*1)

Rahat sürüş için öndeki araçla takip mesafesini koruma

EyeSight, geleneksel hız kontrolü konseptini değiştirmiştir. Mesafe ayarlamaları yaparak aracın öndeki araçla arasında belirli bir mesafe kalmasını sağlamak için stereo kameralar motor, şanzıman ve fren sistemleriyle birlikte çalışır. Sistem aynı zamanda uzun yolculuklara veya dur-kalk hareketli yoğun trafiğe de oldukça uygundur.
 

 

1* Adaptif Hız Kontrolü, otoyol veya otobanda sürüş için tasarlanmış bir sürüş destek sistemidir. Yukarıda bahsedilen özellikler; yol, hava ve araç dâhil çeşitli koşullara bağlı olarak beklendiği gibi çalışmayabilir. Bu sistem sürücüye her trafik koşulunda idare edecek bir otomatik sürüş özelliği sunmamaktadır. Sürücü, belirtilen hız sınırlarını aşmaması gerektiğini unutmamalıdır.

Şerit İçi Kontrolü ve Şeritten Çıkma Uyarısı

Şerit İçi Kontrolü ve Şeritten Çıkma Uyarısı

Sürüş sırasında yorgunluk, sürücünün istemeden şeritten çıkmasına neden olabilir. Sistem bunu tespit ettiğinde ve araç hızı yaklaşık 60 km/s veya üzerinde olduğunda, EyeSight şeritte kalması için sürücüyü sesli uyarı ve gösterge ışığıyla uyarır. Ayrıca, sistem belirli bir hızda giderken aracın yandaki şeride kaymaya başladığını tespit ettiğinde de sürücüyü uyaracaktır.
 
 
Önde Giden Araç Uyarısı

Durduktan sonra yeniden kalkış için göstergeler ve sesli ikazlarla sürücünün uyarılması

Öndeki aracın kalkış yaptığını, trafiğin akmaya başladığını ve diğer koşulların karşılandığını tespit ettiğinde, araç sabit kalıyorsa EyeSight bir sesli uyarı ve yanıp sönen ışıkla sürücünün trafikte devam etmesine yardımcı olur.
Çarpışma Öncesi Fren Sistemi & Çarpışma Öncesi Fren Desteği

Çarpışma hasarını azaltan veya mümkün olduğunda çarpışmayı önleyen otomatik fren sistemi

EyeSight, önde bir araç, yaya veya nesne tespit ettiğinde aracı yavaşlatarak veya mümkün olduğunda aracı durdurarak sürücüye destek olması için tasarlanmıştır. Yeni sistem, Subaru araçlarında bulunan önceki versiyon sistemlere göre nesneleri daha iyi tanıma özellikleriyle birlikte çarpışma öncesi fren ve çarpışma öncesi fren desteği özelliklerine sahiptir.
 
 

 

Sistem sürücünün aksyon almadığını tespit ederse, otomatik olarak fren yapar. Çarpışma öncesi fren sistemi aktifken sistem sürücünün frene basmasının yetersiz olduğunu düşünürse, sistem otomatik olarak fren kuvvetini arttırabilir. Bu özellikler, öndeki bir araçla ya da nesneyle hız farkı 50 km/s veya yayayla 35 km/s (*2) ve altında olduğunda çalışır. Sistem öndeki bir araç ya da nesneyle çarpışma ihtimali olduğunu tespit ederse ve sürücü harekete geçmek için direksiyon simidini kullanırsa, sürücüye çarpışmadan kaçınma konusunda yardımcı olmak için VDC özellikleri değiştirilerek çarpışma öncesi direksiyon desteği yine de çalıştırılabilir.

*2 Çarpışma öncesi fren sistemi, öndeki araçla hız farkı 50 km/s’den fazla ve yayayla hız farkı 35 km/s'den fazla olduğunda çalışmaz. Öndeki araçla hız farkı 50 km/s veya daha az ya da yayayla hız farkı 35 km/s veya daha az olsa bile, diğer hava ve harici koşullar da çarpışma öncesi fren sisteminin çalışmasını engelleyebilir.

 
Çarpışma Öncesi Gaz Kontrolü (*3)

Yanlış pedala basılma nedeniyle oluşan kazaların önlenmesi

EyeSight karşınızda bir engel gördüğünde, park halinden çıkarken, vites konumu R (geri vites) yerine D (sürüş) konumuna alındığı takdirde seri bip sesleri çıkarır, yanıp sönen göstergeleri harekete geçirir Önden çarpışmayı engellemek için motor gücünü limitler.
 

 

*3 Aracın önündeki duvarların ya da nesnelerin şekil ya da görünürlüğüne bağlı olarak sistem çalışmayabilir

 

 

Feragatler

- Aracı asla yalnızca EyeSight sistemine güvenerek kullanmayınız. EyeSight sistemi, yolda karar verme ve kaza riskini ya da kazaya ve sürücü stresine bağlı hasarları azaltma konusunda sürücüye destek olması için tasarlanmıştır. Sürücünün aracı dikkatsizce kullanarak yola odaklanmamasını önlemek için ya da kötü hava veya görüş şartları altında sürüş desteği sağlamak için tasarlanmamıştır. Herhangi bir durumda oluşan çarpışmaları önlemek için de tasarlanmamıştır. Sürücüler güvenli sürüşten sorumludur ve aracın EyeSight özelliği bulunmasına bakılmaksızın tüm trafik kurallarına ve düzenlemelerine uyacaklardır. Sürücüler, güvenli sürüşü sağlayacak ve öndeki araçla arasındaki güvenli mesafeyi koruyacaktır, çevreye ve sürüş koşullarına dikkat edecektir ve gerektiğinde fren pedalına basacak ya da güvenli sürüş mesafesini korumak için diğer önlemleri alacaktır. Bir uyarı verildiğinde, sürücüler önde ve çevrede neler olduğuna dikkat etmeli, fren pedalını kullanmalı ve diğer gerekli tedbirleri almalıdır.

- Burada bahsedilenlerin dışında EyeSight tanıma ve kontrol performansının sınırları bulunmaktadır. Sürücüler, sistemi kullanmadan önce her işleve dair talimatları okuduklarından emin olmalı ve sistemi daima doğru şekilde kullanmalıdır. Hatalı kullanım, kumanda performansında hataya sebep olur ve bunun sonucunda kaza meydana gelebilir.

- Bu videolar yalnızca örnekleme amaçlıdır ve mevcut özelliklere göre değişiklik gösterebilir. Eğer burada belirtilen özellikler (videolar dâhil) ve kullanım kılavuzunda belirtilen özellikler arasında uyuşmazlıklar bulunuyorsa, kullanım kılavuzundaki özellikler geçerli sayılacaktır.