Tarihçe

1917'den günümüze Subaru.

1917

Chikuhei Nakajima "Havacılık Araştırma laboratuarı"'nı kurdu (Daha sonra Nakajima Uçak Şirketi ve Fuji Sangyo Şirketi)

1946

Fuji Sangyo Şti. ilk Scooter'ını üretti.

1949

Fuji Sangyo Şti. Japonya'nın ilk iskeletsiz Monokok gövdeli arkadan motorlu otobüsünü üretti.

1953

Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) kuruldu. T-34A eğitim uçağının lisanslı üretimi başladı.

1955

Rabbit Junior 125 cc Scooter tanıtıldı.

1958

Subaru 360 Mini otomobil tanıtıldı. FHI T-1 jet motorlu eğitim uçağını geliştirmeyi tamamladı. (2. Dünya Savaşı'ndan sonra imal edilen ilk Japon Jet uçağı)

1959

İlk Semi-Decker otobüs tanıtıldı.

1960

FHI Hisse senetleri Tokyo Borsası'na Kote oldu. İlk Hatsukari dizel treni imal edildi.

1961

Gunma'daki ana fabrika tamamlandı. Sambar kamyonet tanıtıldı. Robin markalı EY-21 tipi motor üretimi başladı. YS-11 çift turbo pervaneli uçak prototipi LP-101 yol düzeltici üretildi.

1963

UH-1B Türbin Motorlu helikopter imalatı.

1964

Ana fabrikada 1,6 km'lik otomatik montaj hattı tamamlandı.

1965

Subaru 1000, Japonya'nın ilk seri üretim önden çekişli otomobili tanıtıldı. Aero Subaru FA-200, Japonya'da savaş sonrası üretilen ilk hafif uçak başarı ile uçtu.

1966

Subaru 1000, 4 kapı sedan tanıtıldı. Aero Subaru FA-200, tanıtıldı.

1968

Subaru of America Inc. New Jersey'de kuruldu. Subaru 360 Amerika'ya ihraç edilmeye başlandı. Robin marka EY-18 tipi motor üretimi başladı.

1969

Subaru Yedek Parça Merkezi, Japonya'nın ilk bilgisayar kontrollü deposu tamamlandı. Yajima fabrikası kısmen tamamlandı ve faaliyete geçti. Subaru FF-1 1100 serisi tanıtıldı. Subaru FF-1 1100 serisi Amerika'ya ihraç edilmeye başlandı. Subaru 3602ın yerini alan R-2 tanıtıldı.

1970

Mini otomobil üretimi toplam 1.000.000'u aştı.

1971

Subaru Leone Coupe tanıtıldı. Prefabrik evler tanıtıldı.

1972

REX tanıtıldı. Subaru Leone WD Station Wagon tanıtıldı.

1973

100 adet Boeing 747 kuyruk üretimi için sipariş alındı.

1974

KM-2b (T-3) temel eğitim uçağı tamamlandı.

1975

Leone SEEC-T serisi, egzoz emisyonunu katalizör olmadan kontrol ediyordu, tanıtıldı. Toplam üretilen Subaru otomobil sayısı iki milyon adedi aştı.

1976

Rex 500 ve Sambar 500 serileri tanıtıldı.

1977

Yeni Subaru Leone tanıtıldı.- Japonya'nın 1978 egzoz emisyon kurallarıyla uygun ilk otomobil, Subaru Brat (MV)'nin Amerika'ya ithalatı başladı. R-1 tipi full-decker otobüs tanıtıldı.

1978

Robin marka EY-18 tipi motor üretimi bir milyon adedi aştı. Boeing 767 nakliye uçaklarının çeşitli parçalarının üretimi için Boeing Ticari Uçak grubu ile anlaşma sağlandı.

1979

Subaru otomobilleri toplam üretimi üç milyon adedi geçti. Yenilenen Leone modeli tanıtıldı.

1980

R3-tipi full-decker otobüs tanıtıldı.

1981

Leone WD AT model tanıtıldı. Robin marka EY-15 ve EY-20 tipi motorların üretimine başlandı.

1983

Leone WD Turbo AT modeli tanıtıldı. LE-car, dizel motorlu demiryolu aracı tanıtıldı. FHI AH-1S anti-tank helikopterleri üretiminde ana firma olarak yer aldı. Otobüs karoseri üretimi 50,000 adedi aştı.

1984

Oizumi fabrikası tamamlandı ve üretime geçti. Subaru otomobillerinin toplam üretimi beş milyon adedi geçti. Domingo tanıtıldı. İlk Japon yapımı çift-katlı otobüs prototipi imal edildi ve Tokyo Motor Show da sergilendi. YXX uçağının geliştirilmesi aşamasında yer almak için Boeing ile ön anlaşma imzalandı.

1985

ECVT (Elektronik Sürekli Değişken Oranlı Şanzıman) geliştirildi. Justy tanıtıldı. Yenilenen Leone tanıtıldı. Subaru WD araçlarının toplam üretimi bir milyon adedi geçti. İlk yüksek tavanlı otobüs tanıtıldı.

1986

Subaru Dizayn Merkezi tamamlandı. Subaru Alcyone (XT) tanıtıldı. Leone 3-kapı Coupe tanıtıldı. Robin markalı motorların toplam üretimi on milyon adedi geçti.

1987

Yeni ihracat üssü, H.B.C. Co. Ltd. tamamlandı. Ta Ching Co. Ltd., Tayvan menşeli bir ortak üretim şirketi Tayvan Vespa Co. Ltd. ile ortak olarak kuruldu Merkez Kilitli Diferansiyel Sürekli Dört Tekerlekten Çekişli Leone 3-kapı coupe üzerinde tanıtıldı. Yenilenen Rex tanıtıldı.

1989

Subaru-Isuzu Automotive Inc. (SIA), ABD menşeli ortak üretim şirketi kuruldu. İkinci Subaru binası Omiya şehrinde tamamlandı. Dünyanın ilk ECVT'si Justy'de kullanıldı ve tanıtıldı. Asterope gezi otobüsü Volvo ile işbirliği ile geliştirildi. T-5 temel eğitim uçağının geliştirilmesi tamamlandı.

1990

R&D şirketi., Subaru Research Center Co. Ltd. kuruldu. Gunma ve Mitaka üretim bölümlerinin operasyonları birleştirildi.

1991

Legacy Safari Rallisi tarihinde yarışı tamamlayan ilk Grup N otomobil oldu

1992

ECVT'nin toplam üretimi 300,000 adedi aştı. Subaru SVX tanıtıldı. Boeing 777 nakliye uçağı imalatına FHI katkısı için anlaşma imzalandı. Yer temizleme robotu geliştirildi.

1993

Yerel Mini otomobil üretimini gerçekleştirmek için Çin Guizhou Havacılık şirketine teknoloji transferi için anlaşma imzalandı. Vivio tanıtıldı. Subaru WD otomobil üretimi toplam 3 milyon adedi aştı. Subaru otomobillerinin toplam üretimi 10 milyon adedi aştı. Impreza tanıtıldı. SGS serisi Subaru jeneratörleri OHV motorları ile tanıtıldı.

1994

Gönüllü Çevre Koruma Planı kabul edildi. Robin Amerika şirketi kuruldu. Legacy ilk WRC rallisini kazandı: Yeni Zelanda Rallisi Yenilenen Legacy tanıtıldı. Yenilenen Legacy, "Station Wagon"lar için Dünya Sürat Rekorunu kırdı. Boeing 777 uçağının parça teslimleri başladı. Hyu-Ston, otomatik atık yönetim sistemi tanıtıldı.

1995

Robin Amerika Üretim şirketi kuruldu. Kaplama-tabakası çıkartma yöntemi geliştirildi. Space Runner 7, küçük otobüs tanıtıldı.

1996

Fuji Heavy Industries Singapur şirketi kuruldu. Yeni üretim merkezi Saitama da faaliyete geçti. FHI ve SIA, ISO 9002 belgesi alarak kalitelerini kanıtladılar. Subaru Sambar EV, Elektrikli Van Japonya'da tanıtıldı. Yeni kaplama-tabakası koruma sistemi geliştirildi ve tanıtıldı. Legacy Outback, ABD ve Japonya da tanıtıldı. Subaru Dünya Markalar ve Sürücüler Şampiyonası'nı kazandı.

1997

yılları için Çevre Koruma Planı geliştirildi. Yeni kaplama-tabakası çıkartma sistemi sayesinde geliştirilen tampondan-tampona yeniden kullanım tekniği kullanılmaya başlandı. Subaru WD otomobillerinin toplam üretimi 4 milyon adedi aştı. Subaru ECVT sisteminin toplam üretimi 1 milyon adedi aştı. Subaru Dünya Ralli Markalar Şampiyonluğunu 2. kez kazandı. 414 adet süper ekspres tren vagonu "Tango Discovery" teslim edildi.

1998

Subaru Forester tanıtıldı. Subaru Dünya Ralli Markalar Şampiyonluğu'nu art arda 3 kez kazanan ilk Japon üretici oldu.

1999

Subaru Forester S-Turbo tanıtıldı.

2000

Fuji Heavy Ind. ile General Motors (GM) arasında ortaklık anlaşması imzalandı. Yeni Subaru Legacy Outback - Station Wagon tanıtıldı. 2000 modeli yeni nesil Legacy serisi tanıtıldı Subaru'nun toplam AWD'li (Sürekli Dört Tekerlekten Çekiş) üretimi 5.000.000 adet oldu.

2002

Subaru Impreza serisi tamamen yenilenerek satışa sunuldu.

2004

Subaru Forester serisi tamamen yenilenerek satışa sunuldu.

2005

Yeni Impreza, STI, DCCD sistemiyle donatıldı.

2006

Yeni Impreza, Legacy ve Forester serilerinde yeni teknoloji DOHC motorlar kullanılmaya başlandı