Kişisel verilerimin işlenmesi ve aktarılmasına ilişkin olarak subaru.com.tr web sitesinde yer alan Aydınlatma Metni’ni linke tıklayarak okudum. 6698 Sayılı KVKK 5 (2) md uyarınca açık rızam olmaksızın verilerimin işlenmesini gerektiren haller müstesna olmak kaydıyla, Subaru ürün ve hizmetlerinin tarafıma daha iyi bir şekilde sunulabilmesi adına pazarlama ve satış operasyonlarının yürütülmesi ve bu kapsamda her türlü tanıtım, reklam ve bilgilendirme amacı dahilinde işlenmesi, kullanılması, saklanması ve başta merkezi Avrupa’da bulunan üretici Subaru Corporation ve Subaru Europe N.V/S.A ya da üretici adına hareket eden kurum/kuruluşlar ile Subaru yetkili satıcı ve servisleri olmak üzere Baytur Motorlu Vasıtalar Ticaret A.Ş iş ortaklarına aktarılmasını kabul ediyorum.

Subaru Skype İletişim Hattı

Skype iletişimi satış hizmetleri içindir, anlayışınız için teşekkür ederiz.

Geleceğin Teknolojileri

1. Subaru EyeSight

1980’li yılların sonunda, üretim hattındaki motorların çalışma sisteminin insan gözü ile aynı prensipte çalışan stereo kameralarla görsel olarak kayıt altına alınması amacıyla yaratılan stereo kameraların çalışma prensibinden esinlenen Subaru mühendisleri, bu sistemi araçların sürücü destek sistemlerinde de kullanmaya karar verdiler. Böylece EyeSight teknolojisinin temelleri atılmış oldu. 1989 yılında, markanın sürücü destek sistemlerinin geliştirilmesine de başlanmış oldu.

• Yıllarca süren araştırma geliştirme çalışmaları sonucunda bugünkü EyeSight önleyici güvenlik sistemi ortaya çıktı.
• Birinci nesil Eyesight sistemi, 2013–14 yıllarında Legacy and Outback modellerinde kullanıldı. Sistem, 2014-16 yıllarında Forester modelinde kullanılmaya başlandı. 2015 model yılında Subaru, EyeSight’ın ikinci neslini; Legacy ve Outback modelleriyle pazara sundu. İkinci nesil EyeSight, Forester modelinde 2017 yılında kullanılmaya başlandı. 2017 yılında sisteme eklenen Adaptive Cruise Control özelliği sayesinde sistem, otonom kullanıma doğru bir adım daha yaklaşmış oldu. Bu özellik, aracın 0 ile 120 km/s arasındaki hızlanma, frenleme ve direksiyon fonksiyonlarını otomatik olarak kontrol ederek kullanıcının yorgunluğunu çok büyük ölçüde azaltıyor.
• EyeSight’ın geliştirilen ve otonom sürüşe giden yolda markayı bir adım daha ileriye götüren dördüncü nesli, 2021 yılında ilk olarak Outback modelinde kullanılmaya başlandı, 2021 yılının son çeyreğinde satışa sunulacak olan Yeni Forester modelinde kullanılacak.
• Subaru, 2030 yılına kadar önleyici güvenlik özellikleri ve gelişmiş teknolojileri sayesinde ölümlü kazaları sıfıra indirmeyi hedefliyor.

Trafik kazalarında önemli azalma: EyeSight’la %61 daha az kaza

Japonya Trafik Kazaları Araştırma ve Veri Analiz Enstitüsü’nün gerçekleştirdiği 10 bin araç arasında yapılan araştırmaya göre EyeSight güvenlik ve sürücü yardım teknolojisine sahip Subaru otomobilleri, Japonya’da bu özelliğe sahip olmayan araçlara kıyasla, yaralanma ya da ölümle sonuçlanan kazalara yüzde 61 daha az karıştı. Yayalar hariç ve sadece araçlar arasındaki kazalardaki verilere bakıldığındaysa, EyeSight teknolojisine sahip Subaru araçlarının yüzde 85 daha az arkadan çarpmalı kazalara karıştığı tespit edildi.

Önleyici sürüş sistemlerinin en iyi örneği EyeSight

Sürücüsüz aracın temelini oluşturan, sektördeki en gelişmiş güvenlik sistemlerinden biri olan EyeSight sistemi, bugün kullanılmakta olan 4. jenerasyonuyla geldiği noktada pazardaki en güvenilir sürüş kontrol sistemlerinden birisi olarak kabul ediliyor.

Subaru’nun 2020’li yılların sonuna kadar sürücüsüz araca geçiş hedefi doğrultusunda istikrarlı bir şekilde geliştirdiği EyeSight sistemi, tüm Subaru modellerinde standart olarak bunuluyor.

Subaru’nun tam kapsamlı önleyici güvenlik sistemi olan EyeSight, araç içerisinde bulunan ilave iki göz sayesinde tehlikeyi önceden algılıyor ve sürücüye destek oluyor. Stereo kamera teknolojisinin kullanıldığı bu özel teknoloji; motor, aktarma organları ve frenleri koordine ederek çarpışmayı önlüyor veya minimize ediyor.

Bu sistem; Adaptif Hız Kontrolü, Çarpışma Önleyici Frenleme, Şerit İhlal Uyarısı ve Şeritte Kalma Asistanı, Trafikte Hareket Uyarısı, Dengeli Sürüş Uyarısı, Arka Araç Tespit Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi gibi güvenlik sistemlerini kapsıyor.

Subaru Otonom sürüşe çok yakın

Mevcut Subaru modelleri, EyeSight sisteminin sağladığı Adaptif Hız Sabitleme özelliği sayesinde öndeki araç ile mesafesini otomatik olarak ayarlayabiliyor, Acil durumlarda tamamen fren yaparak eşsiz bir güvenlik sunuyor. Subaru çok yakın bir gelecekte, kendi kendine gidebilen, sıkışık trafikte fren yaparak duran, trafik açıldığında yeniden hareket edebilen, şeritleri ortalayarak ilerlemesini sürdüren modellerini de satışa sunacak.

EyeSight sisteminin 2021 yılında pazara sunulan yeni neslinde stereo kameralar radarların da yardımıyla sollama halinde karşıdan veya arkadan gelen araçları tespit edip aracın şeridine geri dönmesini sağlayabildiği gibi, yolun iki yanında şerit olmadığı durumlarda bile doku ve renk farklarını algılayarak şerit ihlalini engelleyebiliyor ve aracın şeridin ortasından gitmesini sağlıyor.

Subaru’nun 4. nesil Yeni EyeSight kameraları ön camın içine entegre edildi. Böylece kameraların algılama açıları neredeyse iki katı kadar genişlemiş oldu. Özellikle geceleri kavşaklarda görülmesi zor olan yayalar ve bisikletlileri tanıyarak çarpışmadan kaçınmayı daha da fazla destekliyor. Kazaların en sık gerçekleştiği kavşaklarda bile çarpışmadan kaçınma performansı büyük ölçüde artmış oldu.

Subaru’nun 4. nesil Yeni EyeSight kameraları ön camın içine entegre edildi.
2. Subaru Otonom Sürüşü Japonya’da Test Ediyor

Trafik kazasından kaynaklanan ölümleri 2030 yılına kadar tamamen ortadan kaldırmayı amaçlayan SUBARU, “360 derece güvenlik” felsefesi kapsamında bağlantılı araç teknolojilerinin araştırılması ve geliştirilmesi için bir program yürütüyor.

Dünyanın güvenlik anlamında önde gelen otomobil üreticileri arasında yer alan Subaru Corporation ve Japonya’nın telekomünikasyon devi SoftBank Corp., 5G ve Hücresel V2X donanımlarını kullanarak Sürüş Desteği ve Otonom Sürüş testlerine 2019 yılı sonunda başladı. Özel bir iletişim ortamı yaratılarak Subaru’nun Hokkaido adasında yer alan Bifuka tesislerinde gerçek yol şartlarıyla eş şartlarda gerçekleştirilen doğrulama testlerinde Subaru WRX S4, Forester ve Impreza SPORT modelleri kullanılıyor.

Geleceğin Teknolojileri
Soldan Sağa: Subaru WRX S4, Forester, Impreza SPORT (2 adet)

İki firma bu ortak çalışma kapsamında; SoftBank Corp. tarafından geliştirilen, yüksek kaliteli 5G radyo dalgalarının lokal yayılımını sağlayan taşınabilir bir donanım olan “ODEKAKE 5G”yi SUBARU’nun Hokkadio Adası’nda yer alan Bifuka Test ve Geliştirme Merkezinde kurdu. Test merkezinde, bağımsız-olmayan standart spesifikasyonları karşılayan bir 5G ağı ve C-V2X (Cellular vehicle-to-everything) iletişimi için uygun ortam hazırlanarak “Doğrulama” testleri gerçekleştirmeye başladı. Testler; hem istasyonlar ve araçlar arasındaki hem de araçların birbiriyle olan iletişimlerini öngörüyor, sürüş desteği ve otonom sürüş kontrolü teknolojilerinin ileriye dönük çeşitli kullanım durumlarında test edilip doğrulanmasını sağlıyor.

İki firma, Ağustos 2020'de, tali yoldan otoyola geçişte araçların sağlıklı şekilde birleşmesini sağlayan Araç Birleştirme Desteğinin saha testlerini başarıyla gerçekleştirmeyi başardıklarını ve bunun dünyada bir ilk olduğunu duyurdu*1. Bu başarı, iki şirketin, beşinci nesil (5G) mobil iletişim sistemleri ve Cellular V2X (C-V2X) uygulayan güvenli sürüş yardımı ve otomatik sürüş kontrolü ile ilgili kullanım durumları üzerine 2019 yılında başlayan ortak araştırmasının başarılı olduğunu gösterdi*2.

Tali yol ile ana yolun birleşmesi durumunda, tali yoldan gelen aracın ana yola geçişi senaryosu kapsamında yapılan doğrulama testi sırasında, araç konumlandırması için SoftBank'ın yüksek hassasiyetli konumlandırma hizmeti olan “ichimill”*4 kullanıldı. Test, SoftBank'ın “ODEKAKE 5G” sisteminin kurulu olduğu, bağımsız-olmayan standart spesifikasyonları karşılayan 5G ağı ve C-V2X (Cellular vehicle-to-everything) iletişimi için uygun bir ortam sunan Subaru Ar-Ge Merkezi Bifuka Deneme Alanında gerçekleştirildi.

Birinci senaryo: Tali yoldan trafik yoğunluğu olmayan otoyola geçiş.

Birinci kullanım durumunda (tali yoldan trafik yoğunluğu olmayan otoyola geçiş senaryosu), otoyola giriş yaptığı varsayılan otomatik sürüşlü bir araç için “Güvenli Araç Birleştirme Desteği’nin çalıştığı SoftBank ve Subaru tarafından doğrulandı. Her araç, 5G ağı aracılığıyla MEC (Multi-Access Edge Computing)*5 sunucusuna çeşitli araç bilgileri gönderdi. MEC (Çoklu Erişim Destekli Uç Nokta Bilişimi) sunucusundaki uygulama, sahadaki araçlardan elde edilen bilgileri kullanarak ana yoldaki araçlar ile birleşen (tali) yoldaki otomatik sürüş sistemine sahip araç arasında gelecekte gerçekleşebilecek çarpışma olasılıklarını hesapladı. Bir çarpışma öngörülmesi halinde uygulama, birleşen (tali) şeritte bulunan otomatik sürüşlü araca uyarı ve yavaşlama komutları gönderdi. Otomatik sürüşlü araç, çarpışmayı önlemek için şerit birleştirme için kendi uygun hızını hesapladı, uygulamadan gelen geri bildirimi ve kendi araç sensöründen gelen çevre bilgilerine uygun olarak hareket etti. Her iki şirket de, birleşen (tali) yoldan gelen otomatik sürüşlü aracın ana yoldaki iki araç arasındaki boşluğa güvenli bir şekilde girmesi suretiyle araçların güvenli şekilde birleştiğini ve testin başarılı olduğunu doğruladı. Düşük gecikme süresi ve son derece güvenilir iletişim, bu sonucun anahtarıydı.

Subaru Solterra

İkinci senaryo: Trafiğin sıkışık olduğu durumda tali yoldan ana yola geçiş.

İkinci kullanım durumunda (tali yoldan trafik yoğunluğu olan otoyola geçiş senaryosu), SoftBank ve Subaru, trafik sıkışıklığı gibi araç birleştirme için yeterli alanın olmadığı durumlarda otomatik sürüşlü bir araç için bir başka güvenli birleştirme asistanının başarıyla çalıştığını doğruladı. Birleşen (tali) yoldaki otomatik sürüşlü araç, araçtan araca iletişim (C-V2X) kullanarak ana şeritteki araçlara birleşme için bir yavaşlama talebi gönderdi. Talebi alan araç, güvenli birleşme için uygun pozisyon ve hızı hesapladı ve giriş iznini doğru zamanda gönderdi. Her iki şirket de otomatik sürüşlü aracın anayolda C-V2X kullanılarak araç tarafından ayarlanan alana güvenli bir şekilde yerleştiğini ve testin başarılı olduğunu doğruladı. Bu senaryo, araç birleştirmesinden hemen önce girilebilecek yeterli alanın olmadığı durumlar için fayda sağlıyor.

Subaru Solterra
[Notlar]
*1 24 Kasım 2020 itibariyle (iç araştırmaya göre). 5G, C-V2X ile gerçek bir otomatik sürüş aracı temelinde asistan birleştirme doğrulaması olarak dünyada bir ilk.
*2 3N Ortaklık Projesi tarafından oluşturulan iletişim standardı (3GPP, mobil iletişim sistemleri için standartları formüle eden bir grup). Bu teknoloji, araçları; mobil ağları kullanarak diğer araçlar, ulaşım altyapısı, ağlar ve yayalar dahil olmak üzere çeşitli unsurlara bağlayan iletişimi için tasarlanmıştır.
*3 LTE standardı ile işbirliğine dayalı olarak 5G performansının ve işlevlerinin en hızlı yerine getirlmesini sağlayan özellikler.
*4 GNSS ve diğer uydulardan gelen sinyallerle RTK yöntemlerini kullanarak santimetre düzeyinde konumlandırma bilgisi sağlayan bir hizmet.
*5 Çoklu Erişim Destekli Uç Nokta Bilişimi MEC (Multi-Access Edge Computing): İletişimi optimize etmek ve hızlandırmak için cihazların yakınındaki konumlarda veri işleme yapılmasına izin veren bir teknoloji.
SoftBank, SoftBank adı ve logosu, SoftBank Group Corp.'un Japonya ve diğer ülkelerdeki ticari markaları veya tescilli ticari markalarıdır. Bu basın bültenindeki diğer şirket, ürün ve hizmet adları, ilgili şirketlerin tescilli ticari markaları veya ticari markalarıdır.
Japon telekomünikasyon şirketi SoftBank Corp. yeni deneyimler ve değerler sunacak hizmet çözümleri geliştiriyor. SoftBank Corp., mobiliteyi bir hizmet olarak (Mobility as a Service / MaaS) inceliyor ve 5G sistemleri ile diğer ileri seviye iletişim teknolojilerini kullanan bağlantılı araçlar için “doğrulama” testleri gerçekleştiriyor.

Test Sürüşü

Fiyat Listesi

Broşürler

Servis Randevu