Sıkça sorduğunuz bazı soruları buradan görüntüleyebilir hızlıca bilgi alabilirsiniz.
Subaru Impreza ve Subaru XV modellerimiz arasında çok az fark olması ve tüketicinin tercihi yerden yüksek/crossover otomobiller olması nedeniyle Impreza modelimiz yerine XV modelimizi satışta sunmaktayız. Impreza modelimizin şu an için ülkemizde satışa sunulması planlanmamaktadır.
Subaru Impreza WRX/STI yeni nesle geçiş aşamasındadır. Mevcut nesil için de Avrupa ülkelerinin satış kotası bulunmamaktadır. Impreza WRX/STI modelimizi üretici firmanın sınırlı kotası sebebi ile ülkemizde en son 2016 yılında satışa sunulmuş ve kısa sürede stoklar tükenmiştir. Yeni Impreza WRX/STI modelinin Avrupa pazarına sunulup sunulmayacağı henüz netleşmemiştir. Türkiye'de satışa sunulan Subaru modelleri hakkında detaylı bilgi için https://www.subaru.com.tr/ web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Yeni nesil Subaru BRZ, Subaru Corporation tarafından Avrupa pazarına satışa sunulmaması sebebi ile ülkemizde de satışa sunulmayacaktır. Türkiye'de satışa sunulan Subaru modelleri hakkında detaylı bilgi için https://www.subaru.com.tr/ web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Hızlı hareket gören parçaların bir çoğu yedek parça stoklarımızda bulunmaktadır ve servislere ulaşımı maksimum 2 gündür. Stoklarımızda bulunmayan yedek parçalar için ise temin süremiz ortalama 12-13 gündür.
Subaru araçların garanti süresi 3 yıl/100.000 km 'dir (hangisi önce dolarsa). Detaylı bilgi için web sitemiz üzerinden garanti sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Aşınan (Balata, disk vb. gibi) parça statüsündeki parçalar garanti kapsamına girmemektedir. Ayrıntılı bilgilendirme garanti kitapçığınızda mevcuttur.
Müşterilerimizin araçlarına uygulanan orijinal Subaru aksesuarları haricindeki tüm modifiye işlemleri aracı garanti dışı bırakacaktır. Detaylı bilgi için web sitemiz üzerinden garanti sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Aracınızın gücünü yükseltmek amacıyla yaptıracağınız işlemlerin etki edeceği tüm donanımlar garanti dışı kalacaktır. Ancak ilgisi olmayan donanımların garantisi devam edecektir (Boya, döşeme vb. gibi).
Müşterilerimizin garanti dahilindeki satış sonrası hizmetleri alabilecekleri yetkili servislerimize Subaru Web sitesinden erişilmekte ve servis randevu alınabilmektedir.
Garanti araca verilmektedir. Bu süre içerisinde sahibinin değişmesi garanti sürecini etkilemeyecektir. Detaylı bilgi için web sitemiz üzerinden garanti sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Subaru araçların bakım periyotları her 15.000 km ya da 1 yıl'dır. Araç bakım km'sini tamamlamasa dahi 1 yıllık kullanım süresinin dolması sonrasında bakıma girmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için web sitemiz üzerinden bakım tabloları sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Aracın sorunsuz ve güvenli olarak kullanılabilmesi için, periyodik bakımlar oldukça önemlidir. Aracınızda kullanılan sarf malzemelerinin görevlerini yerine getirebilecekleri kısıtlı bir süre ya da km bulunur. Bu saf malzemeleri zamanında yenilenmezse aracınız güvenlik, çevre ve verimlilik açısından fabrika standartlarını karşılayamaz. Ayrıca aracınızın ikinci el değerinin korunması, yakıt tüketiminin artmaması ve hava kirliliğinin azaltılması, gibi konularda da olumlu anlamda etkileri bulunmaktadır. Detaylı bilgi için web sitemiz üzerinden bakım tabloları sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Aracınızın, aşırı sıcak veya soğuk hava, karavan kullanımı, tozlu veya yoğun çamurlu yollarda kullanım, uzun süre yüksek hızlarda kullanım gbi gibi ağır kullanım şartlarına maruz kalması halinde periyodik bakım süresinden önce bakıma girilmesi önerilmektedir. Örneğin, çok tozlu bir ortamda araç kullanılıyor ise, polen ve hava filtrelerinin daha sık değişmesi önerilmektedir.
Bakım Tabloları
Araçlarımızda ek katkı maddelerine gerek duyulmamaktadır. Ancak, DPF (Dizel partikül filtresi) donanımlı araç sahibi müşterilerimiz, eğer günlük kullanımları çok düşük km'ler şeklinde ise, rejenerasyon (filtrenin yanma yolu ile kendini temizlemesi) yapılmasını kolaylaştırmak adına yakıt katkıları kullanabilirler. Müşterilerimiz, yetkili servislerimizden bu konu hakkında bilgi alabilirler.
Subaru araçların bakım periyotları her 15.000 km ya da 1 yıl'dır (hangisi önce gelirse). Araç bakım km'sini tamamlamasa dahi 1 yıllık kullanım süresinin dolması sonrasında bakıma girmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için web sitemiz üzerinden bakım tabloları sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Subaru aracınızın geri çağırmadan etkilenip etkilenmediğini müşteri hizmetlerimizi (Subaru Destek Hattı 0 212 359 60 06) veya herhangi bir yetkili servisimizi arayarak, ya da web sitemiz üzerinden gönüllü geri çağırma formuna şasi numaranızı girmek suretiyle kontrol edebilirsiniz.
Müşteri hizmetlerimiz (Subaru Destek Hattı 0 212 359 60 06) veya web sitemiz üzerinden kullanma kılavuzlarına ulaşabilirsiniz.
Aracınız için önerilen yağın özellikleri kullanma kılavuzunda yer almaktadır. Aracınızın kullanım kılavuzuna internet sitemizden ulaşabilir veya detaylı bilgi için yetkili servislerimizi arayabilirsiniz.
Subaru aracınızın yedek anahtarını kaybetmeniz halinde yetkili servislerimizden destek alabilirsiniz.
Subaru destek hattımızı arayıp yardım alabilirsiniz. (0 212 359 60 06 sonrasında da 1 tuşlanmalıdır)
Subaru destek hattımızı arayıp yardım alabilirsiniz. (0 212 359 60 06 sonrasında da 4 tuşlanmalıdır)
Araçlarda kullanılan piller, cep telefonlarında da kullanılan lityum iyon piller ile aynı özelliklerdedir. Uzun ömürlü ve hızlı şarj olma özelliklerine sahiplerdir. 8 yıl/160.000 km garanti verilmektedir. Ancak her pil gibi, zamanla kullanım ömürleri azalmaktadır. Daha uzun bir pil ömrü için araçlarınızı her ay en az 30 dakika kullanmanızı tavsiye ederiz.
Normal kullanım şartlarında, bagaj alanında bulunan lityum iyon pil ve hibrit sistem bileşenlerini korumak için sistemin suya karşı koruması mevcuttur. Ancak böyle bir durumun oluşması halinde yetkili servislerimizle irtibata geçilmesi gerekmektedir.
Aracın aküsü normal bir araç aküsünden farklı değildir. Motor bölmesindeki start-stop aküsüne takviye kabloları bağlanarak motor takviyeli olarak çalıştırılabilir. Kullanma kılavuzunda belirtildiği şekilde gerekli müdahalelerin yapılmasında bir sakınca yoktur.
Aracın normal aküsünden faydalanarak bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Herhangi bir farklılığı bulunmamaktadır. Bu işlemi güçlendirici kablolar kullanarak yapabilirsiniz. Sadece kabloları start-stop aküsüne bağladığınızdan emin olun – yeniden başlatma aküsüne değil. Lütfen denemeden önce kullanım kılavuzunu inceleyiniz.
Yüksek voltaj geçen kablolar turuncu renk ile belirlenmiştir. Bu kablolara dokunulmaması tavsiye edilmektedir.
Subaru Solterra modelimizin resmi garanti süresi 3 Yıl / 100.000 km, batarya garantisi 8 Yıl / 160.000 km‘dir.
(hangisi önce dolar ise garanti süresi sona erecektir)
Tam elektrikli otomobiller, hareketli parçalara sahip içten yanmalı bir motora sahip olmadığı için motor yağına ihtiyaç duymazlar. Bu, düzenli yağ değişim ihtiyacını ortadan kaldırır ve bakım ve servis maliyetlerini düşürür. Ancak, elektrikli araçta motor yağı dışında farklı sıvılar kullanılmaktadır ve bu sıvıların düzenli olarak kontrol edilip doldurulması gerekmektedir.
Bir çok motor dikey yerleşimliyken, Subaru araçlarda kullanılan Boxer motor yatay yerleşimlidir. Yatay yerleştirilmiş karşılıklı 2'şer silindirin bir boksörün yumrukları gibi karşılıklı çalıştığı Boxer motor, ağırlık merkezinin yere çok daha yakın olması sayesinde mükemmel bir sürüş dengesi sağlamakta ve yol tutuşu önemli ölçüde iyileştirmektedir. Ayrıca Boxer motorda silindirler birbirini dengelediği için çok daha az titreşim oluşur. Bu sayede de sürücü ve yolcular için daha konforlu ve güvenli bir sürüş sağlanmaktadır.
Subaru Boxer Motor
Simetrik AWD, Subaru’ya özgü dört tekerlekten çekiş sistemidir. Sistemin önemli özelliği, yürüyen aksam elemanlarının simetrik olarak düz bir çizgide yerleştirilmiş olmasıdır. Dört tekerleğe de eşit ağırlık dağıtıldığından, lastiklerin yol tutuş özelliği mükemmeldir ve böylece olağanüstü sürüş performansı elde edilir. Otomobilin dört tekerlekten çekiş potansiyeli en üst düzeye çıkarılır. Ek olarak, simetrik AWD ile birlikte, şanzıman otomobilin merkezine yakın bir yerde bulunur. Ayrıca, motor hafif, kompakt ve düşük ağırlık merkezlidir. Üstün ağırlık dengesi sayesinde, viraj alma ve frenleme esnasında eylemsizlik momenti düşüktür, böylece sürücü üstün yol tutuşun tadını çıkarabilir. Otomobilin dengeli ve konforlu yapısı, her bakımdan rahat bir sürüş sunar.
Simetrik Sürekli Dört Çeker
Sürücünün önündeki yolu takip eden için ikinci bir çift göz gibi çalışan “EyeSight”sürücü destek teknolojisi; iki stereo kamera tarafından alınan üç boyutlu renkli görüntülerin şekil, hız ve uzaklığını kesin bir şekilde belirleyerek trafikteki diğer araç, motosiklet, bisiklet ve yayaları algılıyor. Potansiyel bir tehlike algılandığında ise sürücüyü uyararak kazanın meydana gelmesini önlemeye yardımcı olmak için gerekirse fren uyguluyor. EyeSight önleyici güvenlik sistemi; “çarpışma önleyici gaz kontrolü” “adaptif hız kontrolü”, “şerit ihlal uyarısı”, “şeritte kalma asistanı ve dengeli sürüş uyarısı” ve “çarpışma önleyici frenleme“ gibi önleyici güvenlik uyarılarıyla sürüşe destek sağlıyor. Detaylı bilgi için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
Forester e-BOXER Hybrid modelimizde bulunan 118V gücündeki batarya ile aracın, süresi sürücünün kullanımına göre değişkenlik göstermekle birlikte, tamamen Elektrikli (EV) modda seyir etmesine olanak tanınmaktadır.
Elektrikli motor ile benzinli motorun birlikte çalışmasını sağlayan e-BOXER sistemi, Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi ile birlikte çalışır ve yüksek sürüş konforuna ek olarak %30 daha verimli hızlanma ve son derece başarılı bir performans imkanı sağlamaktadır. 2,0 litrelik direkt enjeksiyonlu motorla elektrik motoru arasındaki güç dağılımını sürüş koşullarına en uygun şekilde ayarlayıp, Benzinli, Elektrikli (EV) ve Elektrikli Motor Destekli Sürüş Modu olmak üzere 3 sürüş modundan birini etkinleştiren sistem %10 ila 15 yakıt tasarrufu sağlamaktadır.
Subaru e-BOXER Motor
Hibrit sözlük anlamıyla melez demektir. Otomobiller söz konusu olunca melezlik iki farklı güç kaynağının kullanımından gelir. Hibrit araçlar (HEV), genellikle bir elektrik motoruyla birleştirilmiş içten yanmalı motorun birlikte çalışmasından güç almaktadır. Geleneksel, motora sahip bir araç ile Tam Elektrikli Araç (BEV) arasında bir orta nokta sunan verimli bir sürüş seçeneğidir.
Bu araçlar, normal içten yanmalı motora yardımcı olmak için elektrik gücünü (kompakt bir lityum-iyon pil ve elektrik motorundan) kullanan bir 'mild hybrid' sistem olan Subaru e-Boxer sistemine sahiptir. Özellikle yavaş hızda seyrederken ve elektrik motorunun devrede olduğu bir kalkış sırasında aracın yeteneklerini en üst düzeye çıkarmak ve daha iyi hızlanma sağlamak için Motor Assist teknolojisini kullanılır. Bu, güçlü ve istikrarlı bir performans sağlarken, geliştirilmiş yakıt ekonomisi ve azaltılmış araç emisyonu sunmaktadır.
Subaru e-BOXER sistemi sayesinde hibrit araçlarımız, özellikle düşük hızda seyrederken ve elektrik motorunun devrede olduğu kalkışlar sırasında daha iyi bir hızlanma sağlamaktadır. Bu, daha keyifli ve güçlü bir performans sağlarken, geliştirilmiş yakıt ekonomisi ve azaltılmış araç emisyonu sunmaktadır. Subaru Hybrid e-BOXER aktarma organları, kabin ve kargo alanında bir değişikliğe yol açmadan akıllıca yerleştirilmiştir. Sonuç olarak kullanıcı, hibrit teknolojisinin sağladığı ek avantajlarla birlikte yalnızca benzinli bir aracın sunabileceği konfora aynı anda sahip olabilmektedir.
Üç yaygın hibrit araç türü bulunmaktadır:
Mild Hibrit Elektrikli Araç (MHEV)
Subaru Forester e-BOXER gibi Mild hibrit araçlarda – motor ana güç kaynağıdır ve nispeten küçük akü ve elektrik motoru ile desteklenir. Elektrik motoru, araç yavaşlarken pillerde depoladığı enerjiyi araç hızlanırken benzinli motora destek olmak için kullanır. Çoğu MHEV yalnızca elektrik motoru gücüyle çalışmaz.
Tam Hibrit Elektrikli Araç (HEV)
Yüksek kapasiteli, yüksek performanslı bir pil ve elektrik motoruyla donatılmış tam hibritler, mild-hibritlerin çoğundan farklı olarak yalnızca elektrik gücüyle de çalışabilir. Sürüş koşullarına göre motordan ve elektrik motorundan gerektiği kadar güç çekerler.
Plug-in (Şarj edilebilir) Hibrit Elektrikli Araç (PHEV)
PHEV'ler tam hibrite benzer şekilde çalışır, ancak daha uzun süreli tam elektrikli sürüş için ek pil kapasitesine ve pili harici bir güç kaynağı kullanarak şarj etme seçeneğine sahiptirler. PHEV'ler bir şarj istasyonuna veya ev güç kaynağına takılabilir ve tam hibritlerden daha büyük menziller için yalnızca elektrikli sürüşte çalışabilir.
Subaru sahiplerinin araçlarımız hakkında sevdiği özellikler elektrikli ve hibrit güç aktarma organlarının dahil edilmesiyle daha da geliştirilecektir. Bu sistemlerin araç tasarımı içinde konumlandırılması, onları Subaru'nun kendine özgü simetrisini ve düşük ağırlık merkezi özelliklerini desteklemek için ideal hale getirilmektedir. Doğal olarak bu yeni teknolojiler, Subaru'nun ünlü Simetrik Sürekli Dört Çeker Teknolojisi ve önleyici güvenlik özlilkleri ile birleştirilmeye devam edecektir.
Rejeneratif frenleme, araç yavaşlarken ortaya çıkan hareket enerjisini elektrik enerjisine çevirip aküde depolayan sistemdir. Yavaşladığınızda veya fren yaptığınızda, aracın hareketinden gelen kinetik enerji yakalanır ve aküyü şarj etmek için kullanılır. Bu sayede, hibrit motor fişe takıp şarj etmek zorunda kalınmadan kullanılabilmektedir.
Araçlarda kullanılan piller, cep telefonlarında da kullanılan lityum iyon piller ile aynı özelliklerdedir. Uzun ömürlü ve hızlı şarj olma özelliklerine sahiplerdir. 8 yıl/160.000 km garanti verilmektedir. Ancak her pil gibi, zamanla kullanım ömürleri azalmaktadır. Daha uzun bir pil ömrü için araçlarınızı her ay en az 30 dakika kullanmanızı tavsiye ederiz.
Normal kullanım şartlarında, bagaj alanında bulunan lityum iyon pil ve hibrit sistem bileşenlerini korumak için sistemin suya karşı koruması mevcuttur. Ancak böyle bir durumun oluşması halinde yetkili servislerimizle irtibata geçilmesi gerekmektedir.
Aracın normal aküsünden faydalanarak bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Herhangi bir farklılığı bulunmamaktadır. Bu işlemi güçlendirici kablolar kullanarak yapabilirsiniz. Sadece kabloları start-stop aküsüne bağladığınızdan emin olun – yeniden başlatma aküsüne değil. Lütfen denemeden önce Kullanım Kılavuzunu inceleyiniz.
Yüksek voltaj geçen kablolar turuncu renk ile belirlenmiştir. Bu kablolara dokunulmaması tavsiye edilmektedir.
Elektrik şebekesinden gelen güç her zaman AC tiptir. Tüm ev tipi prizler, uygun maliyetli şarj üniteleri ve çoğu halka açık şarj istasyonu alternatif akım (AC) sunar. Şarj işleminin mümkün olması için otomobilde bir dahili dönüştürücü, yani bir AC/DC (Alternatif Akım/Doğru Akım) alternatörü bulunur. Bu alternatör alternatif akımı gerekli olan doğru akıma dönüştürür. Burada, dahili dönüştürücü ve şarj kablosunun gücüne bağlı olarak 2,3 kW ila 7,0 kW arası şarj gücü mümkündür. AC şarj cihazlarının aksine, bir DC şarj cihazında dönüştürücü, şarj cihazının içinde bulunur. Bu sayede dönüştürme işlemi şarj cihazının içinde gerçekleştiği için çok daha hızlı bir şarj süresi elde etmek mümkündür.
Hibrit motorlar benzinli/dizel ve elektrikli motorun birleşimi iken, elektrikli otomobiller sadece elektrikli motorlardan oluşur.
Ülkemizde halka açık alanlarda farklı şirketlere ait birçok şarj ünitesi bulunmaktadır. Tercih edilen şarj şirketinin telefon uygulaması kullanılarak şarj işlemi gerçekleştirilebilmektedir.
kW/h, batarya kapasitesini gösteren bir birimdir. Örneğin; Subaru Solterra e-Xtreme donanıma sahip otomobilimizin batarya kapasitesi 71,6 kW/h olup 100 km’de ortalama 16 kW/h elektrik tüketmektedir.
Batarya tamamen bittiği zaman otomobil duracaktır ancak öncesinde sürekli ikaz ile sürücüyü bilgilendirecektir. Buna rağmen sürüşe devam edilmesi ve otomobilin yolda kalması halinde Subaru Destek Hattı (0 212 359 60 06) aranarak çekici hizmetinden yararlanılabilir.
Elektrikli otomobiller yüksek süratte yüksek elektrik tüketimine sahiptirler. Menzili korumak adına maksimum sürat elektronik olarak kısıtlandırılır.
Elektrikli otomobillerimizin bataryalarının asgari %10 seviyesindeyken doldurulması tavsiye edilmektedir.
Park halindeki aracınızın şarjında minimal düzeyde bir azalma olabilir. Aracınızı uzun süre park halinde bırakacaksanız şarjının dolu olması önerilmektedir.
Aracınızı, elektrik çarpması veya aracın zarar görmesi korkusu olmadan yağmurda şarj edebilirsiniz. Hem aracın hem de şarj cihazının kendisi bu durumlar için çeşitli koruma önlemlerine sahiptir. Örneğin, şarj cihazı prize güvenli bir şekilde takılana kadar akım çalışmaz ve hem araç hem de şarj cihazı her şeyin hazır olduğundan emin olana kadar şarj işlemini başlatmaz. Kabloyu prizden çektiğinizde de priz açığa çıkmadan önce elektrik akışı durur.
Yağmurda elektrikli araç kullanmanın tehlikesi yoktur. Aracınıza şimşek çakmasının zarar vermesi mümkün değildir. Aynı şekilde, elektrikli otomobilinizi her türlü oto yıkamadan geçirmeniz de tamamen güvenlidir.
Geleneksel otomobiller gibi, elektrikli otomobiller de standart çarpışma testlerine tabidir. Batarya bir kazada patlayıcı değildir ve elektrikli otomobiller debriyajsız ve vites kutusu veya motor yağı olmadan da çalışabildiği için bir çarpışmada yangın riski büyük ölçüde azalmaktadır Elektrikli araçlar genel olarak, çok daha az bileşene sahiptirler, bu da arıza olasılığını azalmaktadır. Aküler aracın geri kalanından tamamen yalıtılmıştır ve bir kaza durumunda tüm sistem devre dışı kalmaktadır.
Çünkü bizim misyonumuz, kullanıcılarımızın hayattan daha fazlasını almalarına yardımcı olmaktır. Subaru ailesi sadece çelik, cam, plastik ve kauçuktan değil, markaya gönül vermiş, size en uygun Subaru'yu seçmenize yardımcı olan ve Subaru'nuzun uzun yıllar yeni gibi çalışmasını sağlayan insanlardan oluşmaktadır. Bizimle yaşadığınız her deneyimi harika ve sizi gülümseten keyifli bir deneyim haline getirmeyi amaçlıyoruz.
Euro NCAP (European New Car Assessment Programme/Avrupa Yeni Otomobil Değerlendirme Programı), 1997 yılından bu yana Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenlik performanslarını test edip değerlendirerek hem tüketicilere hem de üreticilere tarafsız bilgi sunan bir kurumdur. Subaru, yapılan testlerde en başarılı sonuçları alarak, ne denli yüksek bir mühendislik çalışması ve kullanıcı dostu olduğunu kanıtlamıştır. Subaru Forester e-BOXER, Euro NCAP 2019 güvenlik performansı testinde her sınıfın en iyi performans sağlayan modellerine verilen “Sınıfının En İyisi Otomobiller 2019” ödülünü kazanmıştır. Subaru, bu ödülü, daha önce de 2017 yılında SUBARU XV ve Impreza ile almıştı.
Suaru Pasif Güvenlik
www.euroncap.com
Subaru 'nun yakın gelecekte hayata geçecek olan elektrikli araç planlarıyla ilgili bilgileri sosyal medya hesaplarımızdan ve web sitemizden takip edebilirsiniz.
Subaru Solterra
Subaru Impreza ve Subaru XV modellerimiz arasında çok az fark olması ve tüketicinin tercihi yerden yüksek/crossover otomobiller olması nedeniyle Impreza modelimiz yerine XV modelimizi satışta sunmaktayız. Impreza modelimizin şu an için ülkemizde satışa sunulması planlanmamaktadır.
www.subaru.com.tr
Subaru Impreza WRX/STI yeni nesle geçiş aşamasındadır. Mevcut nesil için de Avrupa ülkelerinin satış kotası bulunmamaktadır. Impreza WRX/STI modelimizi üretici firmanın sınırlı kotası sebebi ile ülkemizde en son 2016 yılında satışa sunulmuş ve kısa sürede stoklar tükenmiştir. Yeni Impreza WRX/STI modelinin Avrupa pazarına sunulup sunulmayacağı henüz netleşmemiştir. Türkiye'de satışa sunulan Subaru modelleri hakkında detaylı bilgi için www.subaru.com.tr web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Yeni nesil Subaru BRZ, Subaru Corporation tarafından Avrupa pazarına satışa sunulmaması sebebi ile ülkemizde de satışa sunulmayacaktır. Türkiye'de satışa sunulan Subaru modelleri hakkında detaylı bilgi için www.subaru.com.tr web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Yeni nesil Subaru Levorg, Subaru Corporation tarafından Avrupa pazarına satışa sunulmaması sebebi ile ülkemizde de satışa sunulmayacaktır. Türkiye'de satışa sunulan Subaru modelleri hakkında detaylı bilgi için www.subaru.com.tr web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Yeni Subaru Legacy Outback modelimiz Avrupa ülkelerine tek motor seçeneği ile satışa sunulmuştur. Bu motor da 2.5 litrelik hacme sahip olduğu için ülkemizde %220 ÖTV dilimine girmesi sebebi ile satışa sunulması planlanmamaktadır. Türkiye'de satışa sunulan Subaru modelleri hakkında detaylı bilgi için www.subaru.com.tr web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Subaru Ascent sadece Amerika’da üretilmekte ve sadece Amerika’da satışa sunulmaktadır. Avrupa üretimi olmadığı için de ülkemizde satılması mümkün değildir. Türkiye'de satışa sunulan Subaru modelleri hakkında detaylı bilgi için www.subaru.com.tr web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Subaru araçlarda lastik tamir kiti yer almaktadır. Araç ağırlığı konusu otomobil mühendisliğinde büyük önem taşımaktadır. Tam boy bir stepnenin araç içerisinde bulunmaması araç ağırlığını azaltarak düşük emisyon ve yakıt tüketimine olumlu katkı sağlamaktadır.
Subaru XV ve Subaru Forester modellerimiz için seyir halinde azamı tavan rayı istiap haddi için 80 kg'dır. Diğer Subaru modelleri hakkında doğru bilgi almak için yetkili servislerimizi aramanızı rica ederiz.
Ülkemize ithal edilen araçlarda navigasyon uygulaması yer almamaktadır. Ancak Apple Carplay ve Android Auto tertibatları ile Apple map, Google map gibi navigasyon uygulamalarını akıllı telefonunuz vasıtası ile kullanabilirsiniz.
Halihazırda satışa sunulmakta olan Subaru XV modellerimizde römork çekme istiap haddi 1400 kg, Forester e-BOXER modellerimizde ise 1870 kg’dır. Subaru modellerinin ağırlıkları ve motor güçlerinin farklı olması nedeniyle farklı istihap haddine sahip olabilirler, daha eski Subaru modelleri hakkında doğru bilgi almak için yetkili servislerimizi aramanızı rica ederiz.
Yoğun kar koşullarında, her araç gibi, Subaru araçlarında da zincir kullanımı gereklidir. Zincirlerin aracın ön lastiklerine takılması gerekmektedir. Aracınızın süspansiyon sistemine veya gövdesine zarar vermemek için doğru ölçülerde zincir kullanımına dikkat etmenizi ve zincir takılı halde 30 km/s hızı aşmamanızı öneririz. Detaylı bilgi için aracınızın kullanım kılavuzunu inceleyebilir veya yetkili satıcılarımızı arayabilirsiniz.
Subaru araçlarda ön camın orta üst bölgesinde yer alan Eyesight kameralarının bulunduğu bölgede herhangi bir dış unsur kullanımı aracınızın güvenlik sisteminin doğru çalışmasına engel olabilir. Bu sebeple OGS, HGS etiketlerinizi veya araç içi kameralarınızı orta bölgenin dışında konumlamanız büyük önem taşımaktadır. Bu unsurları aracınızın ön camının sağ tarafında, tercihan sağ üst bölgede kullanmanız gerekmektedir.
E-Boxer motorlu araçlarımız diğer tüm Subaru araçlarımızla aynı şekilde dizayn edilmiştir. E-BOXER sisteminde, bagaj bölümünün hacminden ve çok yönlülüğünden ödün vermeyecek şekilde, akü ve diğer elektrikli bileşenlerin bagaj tabanının altına yerleştirilmiştir. Hibrit bileşenlerin yerleri, düşük ağırlık merkezini korumak ve mükemmel yol tutuşu ve denge için optimum ön/arka araç ağırlık dağılımını sağlamak üzere stratejik olarak seçilmiştir.
Hayır, sistem her zaman devrededir. Araçlarımız tüm şartlarda Sürekli Dört Çeker-AWD özellikleri aktif olacak şekilde dizayn edilmişlerdir. Bazı rakiplerin aksine Subaru E-Boxer Hibrit araçlar da tüm diğer subaru modellerinde olduğu gibi, yalnızca elektrikli sürüş sırasında bile her zaman tam Simetrik Sürkeli Dört çeker özelliği ile çalışmaktadır. Subaru'nun kullanıcılarına tam bir gönül rahatlığı sunmasının en önemli nedenlerinden birisi budur.
Güvenlik nedenleriyle e-Boxer araçları, yayaları ve yakındaki araçları yakınlıkları konusunda uyarmak amacıyla elektronik olarak üretilmiş bir ses yaymaktadır. Bu uyarı, yalnızca elektrikli sürüş modundayken 24 km/saat hıza kadar çalışmaktadır.
Subaru'nun hibrit araçları, sürüş koşulları için en iyi sürüş modunu otomatik olarak seçecek şekilde tasarlanmıştır. Gelişmiş kontrol ünitesi, sürüş durumunu, koşulları ve sürücü girdisini değerlendirerek optimum modu belirler. Modlar arasında geçiş yapmak için manuel bir geçiş bulunmamaktadır.
Rejeneratif frenleme, araç yavaşlarken ortaya çıkan hareket enerjisini elektrik enerjisine çevirip aküde depolayan sistemdir. Yavaşladığınızda veya fren yaptığınızda, aracın hareketinden gelen kinetik enerji yakalanır ve aküyü şarj etmek için kullanılır. Bu sayede, hibrit motor fişe takıp şarj etmek zorunda kalınmadan kullanılabilmektedir.
1. SOLTERRA e-Xtreme AWD 466KM
2. SOLTERRA e-Xclusive AWD 419KM
3. SOLTERRA e-Xcellent AWD 416KM
Not: Sürüş menzili hava şartları, kullanım tarzına göre değişiklik gösterebilir.
1. ( DC Şarj ) Hızlı şarj ünitesi ile %10’dan %80’e 30 dakikada
2. ( AC Şarj ) Normal şarj ünitesi ile %10’dan %100’e 9,5 saatte
3. ( DC Şarj ) Hızlı şarj ünitesi ile %0’dan %100’e 59 dakikada
4. ( AC Şarj ) Normal şarj ünitesi ile %0’dan %100’e 12,5 saatte
Not: Şarj süresi, batarya seviyesi, dış hava sıcaklığı, soğukluğu ve şarj ünitesi kapasitesine göre değişkenlik gösterebilir.
220V gücündeki herhangi bir prizden, duvar şarj ünitesinden veya AVM, otopark, mola yeri gibi çeşitli lokasyonlarda ortak şarj hizmeti veren şarj şirketlerine ait tüm istasyonlardan şarj edilebilir.
Subaru Solterra modelimizde bulunan lityum-iyon 96 hücreli yeni nesil batarya 10 yıl sonra %90 performans ile çalışmaya devam etmesi hedeflenmiştir.
Elektrikli otomobilleri şarj etmek için farklı kapasitede çalışan şarj üniteleri bulunmaktadır; Solterra otomobilinizin içinde ise Mod-2 ve Mod-3 için olmak üzere iki farklı ara bağlantı kablosu yer almaktadır.
Standart Şarj (Mod-2): Solterra otomobilimizde bir adet Mod 2 tip standart şarj kablosu bulunmaktadır. Mod 2 cihazların sabit veya duvara monte olmasına gerek yoktur. Akım koruma ve aracın elektrik şebekesiyle iletişimini sağlayan kontrol ünitesi kabloya entegre şekildedir. Hem sanayi tipi hem de ev tipi prizlerle kullanılabilmektedir.
Şarj işlemini başlatmak için; önce priz bağlantısı yapılarak adaptör üzerinde bulunan ışığın yanması beklenir. Işık yandıktan sonra şarj soketi otomobilin sol ön çamurluk bölümünde bulunan şarj girişine takılmalıdır. Bu işlem sonucu şarj yuvasında yeşil ışık yanmaya başlayacak ve şarj işlemi başlayacaktır. Şarj işlemi sona erdiğinde araç üzerindeki şarj girişindeki yeşil ışık sönecektir. Soketi şarj girişinden çıkarmak için araç içerisinde yer alan veya uzaktan kumanda üzerinde bulunan merkezi kilit açma butonuna bir kere basarak kapı kilitlerinin açılması gerekmektedir. Güvenli bir şarj işlemi için prizin önceden bir uzman elektrikçi tarafından kontrol edilmesi tavsiye edilmektedir.
AC Tipi Şarj Ünitesi (Mod-3): AC şarj üniteleri alışveriş merkezi, benzin istasyonu ve dinlenme tesisi gibi halka açık yerlerde bulunmaktadır. Ayrıca ev veya iş yerinize kendi kullanımınıza özel şarj ünitesi satın alarak şarj süresini “Standart Şarj” tipine kıyasla kısaltabilirsiniz. AC tipi şarj ünitelerinin kurumsal markalardan tedarik edilmesini tavsiye ederiz. Şarj ünitesinin, üniteyi satın alacağınız markanın yetkili servisi tarafından kurulması gerekmektedir. Hatalı ürün seçimi ve/veya hatalı montaj otomobilinizin bataryasına zarar verebilir.
Şarj işleminin başlatılması için; şarj ünitesine entegre edilmiş şarj soketi otomobilin sol ön çamurluk bölümünde bulunan şarj girişine takılmalıdır. Şarj ünitesi ile beraberinde verilen manyetik kartı cihaza okutun ve/veya mobil aplikasyon ile QR kodu okutun. Bu işlem sonucu şarj yuvasında yeşil ışık yanmaya başlayacak ve şarj işlemi başlayacaktır. Şarj işlemi sona erdiğinde araç şarj girişindeki yeşil ışık sönecektir. Soketi şarj girişinden çıkarmak için araç içerisinde yer alan veya uzaktan kumanda üzerinde bulunan merkezi kilit açma butonuna bir kere basarak kapı kilitlerinin açılması gerekmektedir. Şarj ünitesine entegre şarj soketi bulunmaması halinde otomobilinizde bulunan Mod-3 tip ara bağlantı kablosunu kullanabilirsiniz.
DC Tipi Şarj Ünitesi: DC şarj üniteleri alışveriş merkezi, benzin istasyonu ve dinlenme tesisi gibi halka açık yerlerde bulunmaktadır.
Şarj işlemini başlatmak için; şarj ünitesine entegre edilmiş şarj soketi otomobilin sol ön çamurluk bölümünde bulunan şarj girişine takılmalıdır. Mobil aplikasyon ile QR kod okutarak ve/veya ilgili firmanın üyelik kartı varsa manyetik alana okutarak işlemi başlatabilirsiniz. Bu işlem sonucunda şarj yuvasında yeşil ışık yanmaya başlayacak ve şarj işlemi başlayacaktır. Şarj işlemi sona erdiğinde araç şarj girişindeki yeşil ışık sönecektir. Soketi şarj girişinden çıkarmak için araç içerisinde yer alan veya uzaktan kumanda üzerinde bulunan merkezi kilit açma butonuna bir kere basarak kapı kilitlerinin açılması gerekmektedir.
Müşteri hizmetlerimiz (Subaru Destek Hattı 0 212 359 60 06), web sitemiz veya yetkili servislerimiz aracılığıyla aracınıza uygun aksesuarlar hakkında bilgi alabilirsiniz. Akseusarların fiyatları için yetkili servislerimizi arayabilirsiniz.
Müşteri hizmetlerimiz (Subaru Destek Hattı 0 212 359 60 06), web sitemiz veya yetkili servislerimiz aracılığıyla aracınıza uygun aksesuarlar hakkında bilgi alabilirsiniz. Yetkili servislerimiz aracılığıyla orijinal aksesuarlarımızın uygunluğunu sorgulayabilir, fiyat bilgisi alabilir, satın alabilir ve montaj hizmeti temin edebilirsiniz.
Orijinal Subaru yedek parçalarını yetkili servislerimiz aracılığıyla satın alabilirsiniz.
Elektrik şebekesinden gelen güç her zaman AC tiptir. Tüm ev tipi prizler, uygun maliyetli şarj üniteleri ve çoğu halka açık şarj istasyonu alternatif akım (AC) sunar. Şarj işleminin mümkün olması için otomobilde bir dahili dönüştürücü, yani bir AC/DC (Alternatif Akım/Doğru Akım) alternatörü bulunur. Bu alternatör alternatif akımı gerekli olan doğru akıma dönüştürür. Burada, dahili dönüştürücü ve şarj kablosunun gücüne bağlı olarak 2,3 kW ila 7,0 kW arası şarj gücü mümkündür. AC şarj cihazlarının aksine, bir DC şarj cihazında dönüştürücü, şarj cihazının içinde bulunur. Bu sayede dönüştürme işlemi şarj cihazının içinde gerçekleştiği için çok daha hızlı bir şarj süresi elde etmek mümkündür.
Hibrit motorlar benzinli/dizel ve elektrikli motorun birleşimi iken, elektrikli otomobiller sadece elektrikli motorlardan oluşur.
Ülkemizde halka açık alanlarda farklı şirketlere ait birçok şarj ünitesi bulunmaktadır. Tercih edilen şarj şirketinin telefon uygulaması kullanılarak şarj işlemi gerçekleştirilebilmektedir.
kW/h, batarya kapasitesini gösteren bir birimdir. Örneğin; Subaru Solterra e-Xtreme donanıma sahip otomobilimizin batarya kapasitesi 71,6 kW/h olup 100 km’de ortalama 16 kW/h elektrik tüketmektedir.
Batarya tamamen bittiği zaman otomobil duracaktır ancak öncesinde sürekli ikaz ile sürücüyü bilgilendirecektir. Buna rağmen sürüşe devam edilmesi ve otomobilin yolda kalması halinde Subaru Destek Hattı (0 212 359 60 06) aranarak çekici hizmetinden yararlanılabilir.
Elektrikli otomobiller yüksek süratte yüksek elektrik tüketimine sahiptirler. Menzili korumak adına maksimum sürat elektronik olarak kısıtlandırılır.
Elektrikli otomobillerimizin bataryalarının asgari %10 seviyesindeyken doldurulması tavsiye edilmektedir.
Park halindeki aracınızın şarjında minimal düzeyde bir azalma olabilir. Aracınızı uzun süre park halinde bırakacaksanız şarjının dolu olması önerilmektedir.
Aracınızı, elektrik çarpması veya aracın zarar görmesi korkusu olmadan yağmurda şarj edebilirsiniz. Hem aracın hem de şarj cihazının kendisi bu durumlar için çeşitli koruma önlemlerine sahiptir. Örneğin, şarj cihazı prize güvenli bir şekilde takılana kadar akım çalışmaz ve hem araç hem de şarj cihazı her şeyin hazır olduğundan emin olana kadar şarj işlemini başlatmaz. Kabloyu prizden çektiğinizde de priz açığa çıkmadan önce elektrik akışı durur.
Yağmurda elektrikli araç kullanmanın tehlikesi yoktur. Aracınıza şimşek çakmasının zarar vermesi mümkün değildir. Aynı şekilde, elektrikli otomobilinizi her türlü oto yıkamadan geçirmeniz de tamamen güvenlidir.
Geleneksel otomobiller gibi, elektrikli otomobiller de standart çarpışma testlerine tabidir. Batarya bir kazada patlayıcı değildir ve elektrikli otomobiller debriyajsız ve vites kutusu veya motor yağı olmadan da çalışabildiği için bir çarpışmada yangın riski büyük ölçüde azalmaktadır Elektrikli araçlar genel olarak, çok daha az bileşene sahiptirler, bu da arıza olasılığını azalmaktadır. Aküler aracın geri kalanından tamamen yalıtılmıştır ve bir kaza durumunda tüm sistem devre dışı kalmaktadır.
Aracınızı, elektrik çarpması veya aracın zarar görmesi korkusu olmadan yağmurda şarj edebilirsiniz. Hem aracın hem de şarj cihazının kendisi bu durumlar için çeşitli koruma önlemlerine sahiptir. Örneğin, şarj cihazı prize güvenli bir şekilde takılana kadar akım çalışmaz ve hem araç hem de şarj cihazı her şeyin hazır olduğundan emin olana kadar şarj işlemini başlatmaz. Kabloyu prizden çektiğinizde de priz açığa çıkmadan önce elektrik akışı durur.
Yağmurda elektrikli araç kullanmanın tehlikesi yoktur. Aracınıza şimşek çakmasının zarar vermesi mümkün değildir. Aynı şekilde, elektrikli otomobilinizi her türlü oto yıkamadan geçirmeniz de tamamen güvenlidir.
Geleneksel otomobiller gibi, elektrikli otomobiller de standart çarpışma testlerine tabidir. Batarya bir kazada patlayıcı değildir ve elektrikli otomobiller debriyajsız ve vites kutusu veya motor yağı olmadan da çalışabildiği için bir çarpışmada yangın riski büyük ölçüde azalmaktadır Elektrikli araçlar genel olarak, çok daha az bileşene sahiptirler, bu da arıza olasılığını azalmaktadır. Aküler aracın geri kalanından tamamen yalıtılmıştır ve bir kaza durumunda tüm sistem devre dışı kalmaktadır.
Subaru Solterra modelimizin resmi garanti süresi 3 Yıl / 100.000 km, batarya garantisi 8 Yıl / 160.000 km‘dir.
(hangisi önce dolar ise garanti süresi sona erecektir)
Tam elektrikli otomobiller, hareketli parçalara sahip içten yanmalı bir motora sahip olmadığı için motor yağına ihtiyaç duymazlar. Bu, düzenli yağ değişim ihtiyacını ortadan kaldırır ve bakım ve servis maliyetlerini düşürür. Ancak, elektrikli araçta motor yağı dışında farklı sıvılar kullanılmaktadır ve bu sıvıların düzenli olarak kontrol edilip doldurulması gerekmektedir.
1. SOLTERRA e-Xtreme AWD 466KM
2. SOLTERRA e-Xclusive AWD 419KM
3. SOLTERRA e-Xcellent AWD 416KM
Not: Sürüş menzili hava şartları, kullanım tarzına göre değişiklik gösterebilir.
1. ( DC Şarj ) Hızlı şarj ünitesi ile %10’dan %80’e 30 dakikada
2. ( AC Şarj ) Normal şarj ünitesi ile %10’dan %100’e 9,5 saatte
3. ( DC Şarj ) Hızlı şarj ünitesi ile %0’dan %100’e 59 dakikada
4. ( AC Şarj ) Normal şarj ünitesi ile %0’dan %100’e 12,5 saatte
Not: Şarj süresi, batarya seviyesi, dış hava sıcaklığı, soğukluğu ve şarj ünitesi kapasitesine göre değişkenlik gösterebilir.
220V gücündeki herhangi bir prizden, duvar şarj ünitesinden veya AVM, otopark, mola yeri gibi çeşitli lokasyonlarda ortak şarj hizmeti veren şarj şirketlerine ait tüm istasyonlardan şarj edilebilir.
Subaru Solterra modelimizde bulunan lityum-iyon 96 hücreli yeni nesil batarya 10 yıl sonra %90 performans ile çalışmaya devam etmesi hedeflenmiştir.
Elektrikli otomobilleri şarj etmek için farklı kapasitede çalışan şarj üniteleri bulunmaktadır; Solterra otomobilinizin içinde ise Mod-2 ve Mod-3 için olmak üzere iki farklı ara bağlantı kablosu yer almaktadır.
Standart Şarj (Mod-2): Solterra otomobilimizde bir adet Mod 2 tip standart şarj kablosu bulunmaktadır. Mod 2 cihazların sabit veya duvara monte olmasına gerek yoktur. Akım koruma ve aracın elektrik şebekesiyle iletişimini sağlayan kontrol ünitesi kabloya entegre şekildedir. Hem sanayi tipi hem de ev tipi prizlerle kullanılabilmektedir.
Şarj işlemini başlatmak için; önce priz bağlantısı yapılarak adaptör üzerinde bulunan ışığın yanması beklenir. Işık yandıktan sonra şarj soketi otomobilin sol ön çamurluk bölümünde bulunan şarj girişine takılmalıdır. Bu işlem sonucu şarj yuvasında yeşil ışık yanmaya başlayacak ve şarj işlemi başlayacaktır. Şarj işlemi sona erdiğinde araç üzerindeki şarj girişindeki yeşil ışık sönecektir. Soketi şarj girişinden çıkarmak için araç içerisinde yer alan veya uzaktan kumanda üzerinde bulunan merkezi kilit açma butonuna bir kere basarak kapı kilitlerinin açılması gerekmektedir. Güvenli bir şarj işlemi için prizin önceden bir uzman elektrikçi tarafından kontrol edilmesi tavsiye edilmektedir.
AC Tipi Şarj Ünitesi (Mod-3): AC şarj üniteleri alışveriş merkezi, benzin istasyonu ve dinlenme tesisi gibi halka açık yerlerde bulunmaktadır. Ayrıca ev veya iş yerinize kendi kullanımınıza özel şarj ünitesi satın alarak şarj süresini “Standart Şarj” tipine kıyasla kısaltabilirsiniz. AC tipi şarj ünitelerinin kurumsal markalardan tedarik edilmesini tavsiye ederiz. Şarj ünitesinin, üniteyi satın alacağınız markanın yetkili servisi tarafından kurulması gerekmektedir. Hatalı ürün seçimi ve/veya hatalı montaj otomobilinizin bataryasına zarar verebilir.
Şarj işleminin başlatılması için; şarj ünitesine entegre edilmiş şarj soketi otomobilin sol ön çamurluk bölümünde bulunan şarj girişine takılmalıdır. Şarj ünitesi ile beraberinde verilen manyetik kartı cihaza okutun ve/veya mobil aplikasyon ile QR kodu okutun. Bu işlem sonucu şarj yuvasında yeşil ışık yanmaya başlayacak ve şarj işlemi başlayacaktır. Şarj işlemi sona erdiğinde araç şarj girişindeki yeşil ışık sönecektir. Soketi şarj girişinden çıkarmak için araç içerisinde yer alan veya uzaktan kumanda üzerinde bulunan merkezi kilit açma butonuna bir kere basarak kapı kilitlerinin açılması gerekmektedir. Şarj ünitesine entegre şarj soketi bulunmaması halinde otomobilinizde bulunan Mod-3 tip ara bağlantı kablosunu kullanabilirsiniz.
DC Tipi Şarj Ünitesi: DC şarj üniteleri alışveriş merkezi, benzin istasyonu ve dinlenme tesisi gibi halka açık yerlerde bulunmaktadır.
Şarj işlemini başlatmak için; şarj ünitesine entegre edilmiş şarj soketi otomobilin sol ön çamurluk bölümünde bulunan şarj girişine takılmalıdır. Mobil aplikasyon ile QR kod okutarak ve/veya ilgili firmanın üyelik kartı varsa manyetik alana okutarak işlemi başlatabilirsiniz. Bu işlem sonucunda şarj yuvasında yeşil ışık yanmaya başlayacak ve şarj işlemi başlayacaktır. Şarj işlemi sona erdiğinde araç şarj girişindeki yeşil ışık sönecektir. Soketi şarj girişinden çıkarmak için araç içerisinde yer alan veya uzaktan kumanda üzerinde bulunan merkezi kilit açma butonuna bir kere basarak kapı kilitlerinin açılması gerekmektedir.