SUBARU, olağanüstü bir denge ve öngörülebilir kontrol sunan otomobiller geliştirmek için bir otomobilin tüm temel işlevlerini olan sürüş,dönüş ve frenleme prensiplerini – titizlikle tasarladı. En üst düzey temel işlevsellikle tasarlanan SUBARU'lar, ayrıca sınıfında birinci seviye güvenlik özellikleriyle donatılmıştır.
Kararlılık ve Güvenilirlik.
Simetrik AWD’den gelen üstün çekiş gücü ve güvenilir sürüş kabiliyeti ile sürücünün beklediği otomobil davranışı için mükemmel kontrol özelliklerine sahip süspansiyon. Güvenli sürüş ve daha yüksek tehlikeden kaçınma performansı için oldukça sağlam ve hafif bir gövde.
Sağlam ve Çevik Çerçeve
Rijit bir gövde, bir otomobilin güvenliği için en önemli faktörlerden biridir. Rijitliği yetersiz otomobil gövdesi, çukurdan geçerken veya viraj alırken titreşir ve bu da öngörülemeyen, tehlikeli hareketlerle sonuçlanabilir. SUBARU, sürücüye sadık yanıt ve güvenilir sürüş kabiliyeti sağlayan yeni Halka Şeklinde Güçlendirilmiş Çerçeve anlayışıyla üretilen gövdeler kullanıyor.
İlgili: Pasif Güvenlik
Kararlılık ve Çeviklik.
Ön süspansiyon, aracın yol çizgilerini daha iyi takip etmesini sağlamak için daha uzun strok tasarımına sahiptir. Bu, daha iyi sürüş dengesi ve olağanüstü bir direksiyon tepkisi sağlar. Yeni nesil arka süspansiyon,tekerlekleri yol yüzeyinde sıkıca tutar ve şokları istikrarlı bir şekilde sönümler. Hem ön hem de arka süspansiyon sistemleri güvenilir ve üstün sürüş konforu için birbirini destekler.
İç Huzur & Sürüş Keyfi
SUBARU’nun mükemmel ağırlık dengesinin sağladığı üstün performans, sürekli maksimum denge için sürüş esnasında aracınızın köşelerinde veya frenlerde meydana gelen şasi sallanma ve yan yatmayı sınırlamak için AWD'nin olağanüstü çekişiyle çalışır. Böylece şasi daha az sallanır ve sürüş konforu artırılır ve yolculuk tüm yolcular için keyifli hale gelir.
İlgili: Simetrik AWD
Yokuşlarda Güven
Yokuş Kalkış Desteği, bir yokuştan çıkarken otomobilingüvenli ve istikrarlı bir kalkış yapmasını sağlayan sürüş destek sistemidir.Ayrıca, fren pedalından gaz pedalına geçişte geçecek sürede otomobilinkaymasını önlemek için fren basıncı yaklaşık bir saniye boyunca korunur.
İzlenebilirlik
Karlı veya yağmurlu bir havada ve kaygan bir zeminde, öngörülemeyen bir otomobil hareketi olmadan tam istediğiniz şekilde viraj alabildiğinizi hayal edin. SUBARU, düzgün ve güvenli viraj almayı gerçeğe dönüştüren bir dizi özellik içerir.
Araç Dinamikleri Kontrol Sistemi
SUBARU, kullandığı koltuk ayarlama mekanizmaları sayesinde,her boydaki sürücüye kendine en uygun sürüş pozisyonunu bulmasına imkan tanır. Elektrikli koltuk kaldırma, indirme, derinlik ayarı ve yatırma fonksiyonları sürücünün en rahat koltuk pozisyonunu ayarlamasını sağlar. Rahat bir sürüş pozisyonu,uzun yolculuklar sırasında daha az yorgunluk anlamına gelir ve bu da güvenliği artırmaya yardımcı olur.
Aktif Tork Yönlendirme
Tehlikeden kaçınma yeteneklerini bir adım öteye taşıyan yeni bir özellik. Viraj alırken, VDC dışta kalan tekerleğe göre optimum güç sağlamakiçin iç ön tekerleğe fren uygular. Dış lastikler daha stabil bir şekilde döner ve bu da direksiyonun kontrol edilebilme kabiliyetini artırır. Otomobil, sürücünün direksiyon tepkisine aynı şekilde yanıt verir, buda olası bir tehlikenin önlenmesine yardımcı olur.
Frenleme
Frenleme performansı doğrudan otomobilin güvenlik ve riskten kaçınma özellikleriyle ilgilidir. SUBARU'nun ana odağı gönül rahatlığıdır ve bu sebeple de, neredeyse her türlü yolda frenler en hızlı şekilde tepki verecek şekilde tasarlanmıştır.
Elektronik Fren Gücü Dağıtımı (EBD)
Elektronik Fren Gücü Dağıtımı, fren gücünü ön ve arka tekerlekler arasında sürüş koşullarına en uygun şekilde dağıtan bir sistemdir.Ön ve arka tekerlekler, aracın sürüş şekline ve ağırlık dağılımına bağlı olarak farklı bir oranda döner. Sistem bu değişiklikleri tespit eder ve daha güvenli frenleme için sürüş koşullarına uyacak şekilde fren gücünü doğru tekerleklere dağıtır.
Fren Yardımı / Fren Önceliklendirme
Tehlikeden kaçınma yeteneklerini bir adım öteye taşıyan yeni bir özellik. Viraj alırken, VDC dışta kalan tekerleğe göre optimum güç sağlamakiçin iç ön tekerleğe fren uygular. Dış lastikler daha stabil bir şekilde döner ve bu da direksiyonun kontrol edilebilme kabiliyetini artırır. Otomobil, sürücünün direksiyon tepkisine aynı şekilde yanıt verir, buda olası bir tehlikenin önlenmesine yardımcı olur.
Fren Yardımı
Acil frenleme gerektiren durumunda, sürücü zaman zaman frene yeterli kuvvet uygulayamayabilir, bu da genellikle kazaları olması gerekenden daha kötü hale getirir. Fren Yardımı özelliği, fren pedalına basıldığı hız ve uygulanan kuvveti ölçer, acil fren yardımı gerekip gerekmediğini tespit eder ve gerekiyorsa fren basıncını otomatik olarak artırır.
Fren Önceliklendirme
Sürücü hem gaz hem de fren pedalına aynı anda basarsa,sistem motor gücünü sınırlar ve frenleri uygular. Bu sistem, sürücünün yanlış pedala basması durumunda olası kazaları önlemede etkilidir.