SUBARU SOLTERRA
Performans
Yeni platform bir önceki Subaru Global Patform’a göre %200 oranında daha güçlü yanal rijiditeye ve %120 daha sağlam gövde yapısına sahip.
Solterra’da ön ve arka akslar, güç ve hızlı tepki ile doğrusal hızlanma sağlayacak şekilde anında tork sunan her biri 80 kW güce sahip biri önde diğeri arkada yer alan 2 adet elektrik motora sahip. Motorların düşük hızlardan, mükemmel tepkiyle maksimum tork üretme yeteneği sayesinde güçlü hızlanma ve çok iyi bir yol tutuşu sağlanıyor. Toplam 160 kW (218 PS) güç ve 338 Nm maksimum tork sunan dual motor 6.9 saniye hızlanma değerine sahip.
Solterra’nın maksimum DC şarj gücü 150 kW, AC şarj gücü ise 7 kW.
* Şarj süresi, batarya seviyesi, dış hava sıcaklığı, soğukluğu ve şarj ünitesi özelliklerine göre değişkenlik gösterebilir.
71.4 kWs kapasiteli batarya ile Solterra’nın sürüş menzili 466 km’ye*¹ kadar ulaşabiliyor. Aracın enerji tüketimi ise 16.0 kWs/km.
*1 Gerçek sürüş menzili, dış hava sıcaklığı, soğukluğu, batarya yaşı, araç yükü, kullanım tarzı ve periyodik bakım parametrelerine göre değişkenlik gösterebilir.
Solterra’da sürüş özellikleri kullanıcının isteklerine göre kişiselleştirilebiliyor. Power modu seçildiğinde sürücünün elektrikli otomobillere özgü gücü ve hızlanma keyfi artıyor. Eco modu ise daha az güç tüketimi ve ekonomik menzil kullanımı sağlıyor.
Sürekli Dört Çeker (AWD) özelliğiyle Subaru’nun güvenlik felsefesinin temelini her türlü yol koşulunda dengeli ve konforu sürüş oluşturuyor.
X-Mode, Solterra’nın bozuk zeminli yollarda üstün sürüş performansı sunabilmesi için, derin kar veya çamur da dahil olmak üzere en zorlu yol koşullarında dahi sorunsuzca yoluna devam etmesini sağlıyor.
Solterra’da X-Mode’a yeni eklenen Grip Control özelliği, bozuk arazide eğim inerken ve çıkarken sabit hızı koruyor ve sürücünün yalnızca direksiyona konsantre olmasını sağlıyor.