Forester
Güvenlik
Otomobilinizde kendinizi rahat ve güvende hissettiğinizde, yaşam daha keyifli hale gelir. Bu yüzden Subaru'da güvenlik önce gelir. Geçmişi uçak üretimine dayanan Subaru, 50 yıldan fazla süredir geliştirilen gelişmiş güvenlik özelliklerini hassas bir şekilde ayarlayarak, test ederek ve yeniden test ederek “ilk önce insan” politikasını sürdürüyor. Çarpışma önleme sistemleri, Subaru Global Platform ve Simetrik Süreli Dört Çeker Sistemi gibi benzersiz teknolojilerle Subaru, kazasız bir gelecek sağlamak için Tam Kapsamlı Güvenlik üzerine sürekli çaba göstermektedir.
Optimum sürüş pozisyonu, cam yükseklikleri ve dikkatlice yerleştirilmiş sütunlar, kör noktaları azaltmaya ve çevreyi kolayca kontrol etmenize olanak vererek her yöne mükemmel görüş sağlar.
Aracın arka tamponunun içine yerleştirilmiş radarlar, güvenli şerit değiştirme için, kör noktanızdan size yaklaşan araçlar konusunda sizi uyarır. Ayrıca, çapraz trafikli bir caddeye doğru geri geri giderken potansiyel bir çarpışma tehlikesi konusunda da sizi uyarır.
* Sürücü her zaman güvenli ve dikkatli sürüşten sorumludur. Güvenli sürüş için Gelişmiş Güvenlik Sistemi sürücüye yardımcı olmaktadır. Bu sistemin özelliklerinin sınırlamaları vardır. Sistemin çalışması ve sınırlamaları hakkında ayrıntılı bilgi için Kullanım Kılavuzu'na bakın. Ayrıntılı bilgi için lütfen bir Subaru Yetkili Satıcısına danışın.
Otomatik Uzun Far Fonksiyonu gece araç kullanırken sürüş koşullarına bağlı olarak uzun farları otomatik olarak ayarlayarak görüşü ve güvenliği artırır.
* Sürücü her zaman güvenli ve dikkatli sürüşten sorumludur. Güvenli sürüş için Gelişmiş Güvenlik Sistemi sürücüye yardımcı olmaktadır. Bu sistemin özelliklerinin sınırlamaları vardır. Sistemin çalışması ve sınırlamaları hakkında ayrıntılı bilgi için Kullanım Kılavuzu'na bakın. Ayrıntılı bilgi için lütfen bir Subaru Yetkili Satıcısına danışın.
Bu sistem, geri vites konumundayken, aracın arkasındaki engelleri tespit etmek için arka tamponda dört sonar sensörü kullanır. Bir engel algılandığında, sistem sürücüyü sesli uyarır ve çarpışmayı önlemek için otomatik olarak frenleri uygular.
* Sürücü her zaman güvenli ve dikkatli sürüşten sorumludur. Güvenli sürüş için Gelişmiş Güvenlik Sistemi sürücüye yardımcı olmaktadır. Bu sistemin özelliklerinin sınırlamaları vardır. Sistemin çalışması ve sınırlamaları hakkında ayrıntılı bilgi için Kullanım Kılavuzu'na bakın. Ayrıntılı bilgi için lütfen bir Subaru Yetkili Satıcısına danışın.
Adaptif LED farlar, gece sürüşlerinde görüş açısını artırmak için direksiyona göre sola veya sağa hareket eder ve viraj içini aydınlatır.
Subaru Global Platform (SGP) ve Simetrik AWD'nin sağladığı daha düşük ağırlık merkezli tasarım, geliştirilmiş süspansiyon sistemi ve artırılmış rijidite, ani manevralarda yoldaki tehlikelerden kaçınmaya yardımcı olur ve daha tepkisel bir sürüş sağlar.
Araç Dinamikleri Kontrol Sistemi, otomobili rotasında devam ettirmek için her bir tekerlekteki AWD tork dağılımı, motor çıkış gücü ve frenler ayarlar. Aktif Tork Yönlendirme ile, daha hassas yol tutuşu için, viraj içindeki lastiklere fren uygulanır ve tekerleklerin içine daha az tork dağıtılırken tekerleklerin dışına daha fazla tork dağıtılır. Bu da gerekli olduğu zaman keskin dönüşler yapabilmenize yardımcı olur.
Auto Hold, araç tamamen dururken, fren pedalı bırakıldığında bile aracı yerinde tutar ve dur-kalk trafikte sürücü yorgunluğunu azaltır.
Araç sport sürüş modu devredeyken virajlarda otomatik vites kontrolü yapar, viraja girerken vites küçültür, virajdan çıkarken ise vitesi yükseltir. Özellikle yokuş aşağı inişlerde ve virajlarda şanzıman sistemi G sensörü sinyallerinden aldığı komut ile vitesi küçülterek devri yüksek tutar ve daha dengeli sürüş imkânı sağlar.
SGP'nin düşük ağırlık merkezli tasarımı sayesinde alçakta konumlandırılan motor ve dişli kutusu, bir çarpışma anında kabine minimum hasar verecek şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca, yüksek gerilimli çelik panellerden oluşan halka şeklindeki güçlendirilmiş şasi, her yönden gelebilecek darbelerden daha verimli enerji emilimi sağlamak için yapısal olarak yeniden tasarlanmıştır.
Forester'da, bir çarpışma anında tüm yolculara daha üst düzey bir koruma sağlamak için, ön, yan ve perde hava yastıkları, ve bir adet sürücü diz hava yastığı standart olarak bulunur.
SGP tasarımının bir parçası olan takviye edilmiş sütunlar ve iskelet, her taraftan çarpışma etkisini sönümlemek ve araç içindeki tüm yolcuları korumak üzere dizayn edilmiştir. Önden çarpışma durumunda, motor ve dişli kutusu kabinin içine çarpmak yerine aracın altına itilmek üzere tasarlanmıştır.
Subaru'nun son teknoloji sürüş destek sistemi olan EyeSight, önünüzdeki yolu takip eden ikinci bir çift göz gibi çalışır ve mükemmel görüntü tanıma özelliği ile renkli görüntüler elde etmek için bir çift stereo kamera kullanır. Otomobiller, motosikletler, bisikletler ve yayalar gibi potansiyel bir tehlikeyi tespit ederken, sürücüyü uyarır ve gerektiğinde fren uygular.
4. Nesil EyeSight’ın geniş açılı ön cama entegre stereo kameraları sayesinde şerit takip sistemi sadece şerit çizgilerini değil asfaltın bittiği yeri de görür ve gerekli uyarıları ve düzeltmeleri yapar. Subaru Forester sadece şeritlerin net bir şekilde göründüğü bakımlı yollarda değil, şeritlerin olmadığı kırsal yollarda bile yolun bittiği yeri algılar.
EyeSight Görüş aralığı alanı (Gerçek bir ölçüm değil)
Şerit İhlal Uyarısı 50 km/s'ten yüksek hızdayken, sinyal vermeden şerit değiştirmeye çalıştığınızda veya şerit çizgisinin üzerine doğru yöneldiğinizde devreye girerek sizi uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle şeridinizden ayrılmadan uyarır. Dengeli Sürüş Uyarısı ise, şerit içinde istikrarsız sürüş sergilediğinizde sizi uyarır.
EyeSight Görüş aralığı alanı (Gerçek bir ölçüm değil)
Durma halindeyken EyeSight trafiğin yeniden hareket ettiğini algılarsa önde giden aracın hareket ettiğini göstermek için uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle sürücüyü harekete geçmesi yönünde uyarır.
EyeSight Görüş aralığı alanı (Gerçek bir ölçüm değil)
Şerit değiştirme manevrası sırasında sürücünün göremediği kör alanları tarayan sistem, eğer bu alanlarda bir engel varsa sürücüyü sesli ve görsel efektlerle uyarır ve gerekli hallerde direksiyona müdahale ederek aracın şeritte kalmasını sağlar. Sistem aynı yönde gidilen araçları algıladığı gibi karşı yönden gelen araçları da algılayabilir ve olası kazaları önler.
EyeSight Görüş aralığı alanı (Gerçek bir ölçüm değil)
Bir araç ya da engele yaklaşma ya da çarpışma riski saptadığında Çarpışma Önleyici Frenleme sürücüyü uyarı sesi ve gösterge panelindeki ışıklı ekran uyarısı ile uyarır. Eğer sürücü çarpışmayı önlemek için bir manevra yapmıyorsa sistem, herhangi bir etkiyi ve mümkünse kazayı önlemek için otomatik olarak fren uygulayabilir. Eğer sürücü kazayı önlemek için bir manevra yaparsa sistem sürücünün manevra kabiliyetini kolaylaştırabilir.
* Çarpışma Önleyici Frenleme tüm durumlarda çalışmayabilir. Nesnelere yaklaşılan hıza, nesnenin yüksekliği ve diğer koşullara dayanarak, her koşul EyeSight’ın ideal seviyede çalışması için gerekli olan şartları karşılamayabilir.
EyeSight Görüş aralığı alanı (Gerçek bir ölçüm değil)
EyeSight, park halinden çıkarken karşısında bir engel gördüğünde, eğer vites yanlış konumlandırılmışsa Çarpışma Önleyici Gaz Kontrolü'nü devreye sokarak önden çarpışmayı engellemek için motor gücünü bir süreliğine keser.
EyeSight Görüş aralığı alanı (Gerçek bir ölçüm değil)
Subaru Forester, şeritleri aşmayı engellemenin yanında kendisini şeritlerin ortasında da konumlandırabilir. Sistem, adaptif hız sabitleme sistemiyle birlikte çalışarak hem öndeki aracı hem de şeritleri algılayarak şeridi ortalar ve özellikle uzun ve monoton şehirlerarası otoban sürüşleri sırasında sürücünün yükünü büyük ölçüde hafifletir.
Kazadan kaçınmak için kullanılan sistemlerin en yeni sürümlerinden bir tanesi olan bu yardımcı, son anda ortaya çıkan ve çarpışma önleyici frenlemenin dahi yeterli olmadığı durumlarda, stereo kameralar ve arka radarları kullanarak etrafı tarar ve eğer yan şeritte yeterli ve güvenli alan varsa direksiyona müdahale ederek sürücünün aracı çarpışmadan kaçırmasına yardımcı olur.
Subaru’nun son teknoloji sürüş destek sistemi olan EyeSight, önünüzdeki yolu takip eden bir çift stereo kamera kullanarak ikinci bir çift göz gibi çalışır. 7 ayrı özelliği ile sürüş konforu ve güvenliğinizi en üst seviyeye taşıyarak sizin yalnızca yolun keyfini çıkarmanızı sağlar.
EyeSight sadece geleneksel hız kontrolünde olduğu gibi sürücünün ayarlamış olduğu hızı muhafaza etmekle kalmaz; önünde bir araç saptadığında Adaptif Hız Kontrolüyle, önde giden araçla aradaki mesafeyi belirlemek için mesafeyi ve hız farkını takip ederek hızı kontrol eder. Motoru, şanzımanı ve freni hızınızı trafik akışı doğrultusunda yaklaşık olarak 0km/s’den 180km/s’ye kadar geniş bir aralıkta tutmak amacıyla ayarlar.
EyeSight Görüş aralığı alanı (Gerçek bir ölçüm değil)
Şerit İhlal Uyarısı 50 km/s’ten yüksek hızdayken, sinyal vermeden şerit değiştirmeye çalıştığınızda veya şerit çizgisinin üzerine doğru yöneldiğinizde devreye girerek sizi uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle şeridinizden ayrılmadan uyarır. Dengeli Sürüş Uyarısı ise, şerit içinde istikrarsız sürüş sergilediğinizde sizi uyarır.
Durma halindeyken EyeSight trafiğin yeniden hareket ettiğini algılarsa önde giden aracın hareket ettiğini göstermek için uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle sürücüyü harekete geçmesi yönünde uyarır.
Şeritte Kalma Asistanı otoyollarda şerit çizgilerini stereo kamera ile takip eder ve araç şeridinden ayrılmaya başladığında devreye girer. Güvenli sürüşü desteklemek için yaklaşık olarak 60km/s ve üstündeki hızlarda direksiyon manevrasını yönlendirerek şeritten ayrılmayı önlemeye yardımcı olur.
Bir araç ya da engele yaklaşma ya da çarpışma riski saptadığında Çarpışma Önleyici Frenleme sürücüyü uyarı sesi ve gösterge panelindeki ışıklı ekran uyarısı ile uyarır. Eğer sürücü çarpışmayı önlemek için bir manevra yapmıyorsa sistem, herhangi bir etkiyi ve mümkünse kazayı önlemek için otomatik olarak fren uygulayabilir. Eğer sürücü kazayı önlemek için bir manevra yaparsa sistem sürücünün manevra kabiliyetini kolaylaştırabilir.
EyeSight, park halinden çıkarken, karşısında bir engel gördüğünde, eğer vites yanlış konumlandırılmışsa Çarpışma Önleyici Gaz Kontrolü’nü devreye sokarak önden çarpışmayı engellemek için motor gücünü bir süreliğine keser.