Güvenlik
Otomobilinizde kendinizi rahat ve güvende hissettiğinizde, yaşam daha keyifli hale gelir. Bu yüzden Subaru'da güvenlik önce gelir. Geçmişi uçak üretimine dayanan Subaru, 50 yıldan fazla süredir geliştirilen gelişmiş güvenlik özelliklerini hassas bir şekilde ayarlayarak, test ederek ve yeniden test ederek “ilk önce insan” politikasını sürdürüyor. Çarpışma önleme sistemleri, Subaru Global Platform ve Simetrik Süreli Dört Çeker Sistemi gibi benzersiz teknolojilerle Subaru, kazasız bir gelecek sağlamak için Tam Kapsamlı Güvenlik üzerine sürekli çaba göstermektedir.
Geliştirilmiş Subaru Global Platformuna eklenen en son teknolojiler ve eksiksiz
dahili şasi yapısı Subaru’nun 50 yılı aşkın süredir geliştirdiği AWD sistemi ile
birlikte tüm yolculara daha fazla sürüş keyif ve gönül rahatlığı sağlıyor.
Kuvvetlendirilmiş yalıtım malzemesi kullanımı ve süspansiyon montaj noktalarının
sertliğinde gerçekleştirilen iyileştirmeler sayesinde, keyifli ve eğlenceli bir yolculuk
sağlayacak şekilde aracın genel sürüş dinamikleri büyük ölçüde geliştirildi.
Subaru’nun Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi, ıslak ve
kaygan yollarda daha iyi çekiş için gücü tüm tekerleklere sürekli olarak
aktarır. Yatay simetrik bir düzlemde olan bu sistem, daha dengeli ve güvenli
bir sürüş için iyi dengelenmiş, düşük ağırlık merkezi tasarımına
sahiptir.
Subaru Lineartronic Sürekli Değişken Aktarım (CVT), daha
iyi yakıt verimliliği için her hızda optimum güç ile sessiz ve konforlu bir
sürüş deneyimi sunuyor.
Lineartronic şanzıman, etkili ve yumuşak hızlanma, sürüş performansı ve daha
iyi yakıt verimliliği için motoru en etkili aralıkta tutarak yumuşak ve
kademesiz vites değişimleri için tüm devir aralıklarına
uyum sağlıyor. Bu şanzıman, Subaru’nun aktif tork dağılımlı AWD sistemi ile
birlikte sunuluyor. Varsayılan tork ön tekerlek ve arka tekerlek arasında en
iyi şekilde dengeleniyor ve tork gerçek zamanlı çekiş koşullarına göre
ayarlanıyor.
Subaru, savrulmadan viraj alabilmeyi sağlayan çok sayıda fonksiyona sahiptir. Araç Dinamikleri Kontrolü direksiyon açısı, motor devri, vites seçimi ve fren konumu verilerini sürekli olarak izleyerek denge kaybı durumunda otomobilin kaymasını önleyen elektronik bir sistemdir.
Ön SRS* hava yastıkları, ön yan sürücü ve yolcu SRS* hava yastıkları, perde SRS* hava yastıkları, sürücü diz SRS* hava yastığı, ön yolcu koltuğu altı SRS* hava yastığı, çarpışma durumunda tüm yolculara daha yüksek düzeyde koruma sağlamak için standart olarak sunuluyor.
* Emniyet kemerleriyle birlikte kullanıldığında etkilidir.
Tam bir iç çerçeve yapısı ve daha geniş yapısal
yapıştırıcı kullanımı sayesinde sürüş sırasında ani gövde hareketleri
azaltıldı. Direksiyon ve araç hareketinin bütünleşik uyum hissi, her türlü
satıh üzerinde daha başarılı sürüş dinamiği ve stabilite sağlıyor.
Motorun doğası gereği sağlam ve dengeli olan yatay
tasarımı, diğer motor türlerine göre daha az titreşime yol açıyor.
Önden çarpışma sonrasında aracın motor kısmı iç bölüme değil, aracın zemin bölümüne doğru yönelir böylece bel altı bölgesindeki sakatlanmalar önlenir.
Optimum sürüş pozisyonu, cam yükseklikleri ve dikkatlice yerleştirilmiş sütunlar, kör noktaları azaltmaya ve çevreyi kolayca kontrol etmenize olanak vererek her yöne mükemmel görüş sağlar.
Arka tamponda yer alan dört sonar sensör sayesinde, araç geri vites konumundayken arkada bulunan engelleri algılıyor. Bir engel algılandığı takdirde, sistem sürücüyü sesli olarak uyarıyor ve çarpışmayı önlemek veya çarpışma hasarını azaltmak için otomatik frenleme uyguluyor.
İlave bir geniş açılı mono kamera, düşük hızlarda yayaların ve bisikletlerin daha iyi algılanması için stereo kamera sistemiyle birlikte çalışıyor.
Sürücü aracı ile şerit değiştirmeye başladığı esnada, karşı yöndeki şeritten veya yan şeritten yaklaşan bir araç olduğunda, sistem, sinyal verilmiş olsa dahi sesli ve görsel şekilde
sürücüyü uyarıyor ve direksiyona müdahale ederek aracın şeritte kalmasını sağlıyor.
Sistem şeritleri algılayarak aracınızın şerit içerisinde kalmasına yardımcı oluyor. Şeritlerin olmadığı durumlarda dahi yol kenarında asfaltın bittiği ve zeminin farklılaştığı
durumları örneğin çimenleri algılayarak, araç şerit/yol dışına çıkmaya başladığı takdirde sürücüyü uyarıyor, direksiyona müdahale ederek aracın şeridinde kalmasına yardımcı oluyor.
Sistem, kavşaklar gibi görüşün zayıf olduğu alanlarda veya bir park yerinden çıkarken önden çarpışma olasılığının yüksek olduğunu tespit ettiğinde sesli uyarı,
yanıp sönen gösterge ve frenleme yardımı ile çarpışmayı önlemeye yardımcı oluyor.
* Çarpışma Önleyici Frenleme tüm durumlarda çalışmayabilir. Nesnelere yaklaşılan hıza, nesnenin yüksekliği ve diğer koşullara bağlı olarak, her koşul EyeSight’ın ideal seviyede çalışması için gerekli olan şartları karşılamayabilir.
Sistem adaptif hız sabitleme ile birlikte çalışarak önünüzdeki aracı ve şeritleri algılar ve direksiyon müdahalesi ile şeridinizi ortalamanıza yardımcı olur.
Öndeki aracı takip ederken ayarlanan hızın korunmasına yardımcı oluyor ve güvenli bir mesafeyi korumak için aracın hızına uyum sağlıyor. Çarpışma Önleyici Fren Kontrolü ve EyeSight'ın objeleri tanıma açısındaki genişleme*8 sayesinde, Adaptif Hız Kontrolü’nün tepkiselliği ve pürüzsüz/doğal kontrolü iyileştirildi.
EyeSight, park halinden çıkarken karşısında bir engel gördüğünde, eğer vites yanlış konumlandırılmışsa Çarpışma Önleyici Gaz Kontrolü’nü devreye sokarak önden çarpışmayı engellemek için motor gücünü bir süreliğine keser.
Çarpışma önleyici frenlemenin yeterli olmadığı
durumda sistem, stereo kameralar ve arka
radarları kullanarak şeritleri algılıyor ve çarpışma öncesi yeterli bir alanı fark ettiğinde direksiyona müdahale ederek araca yön vermenizi sağlıyor.
İlk kez sunulan bu özellik sayesinde EyeSight Sürüş destek sisteminin durumu ve uyarıları ön camda görüntüleniyor. Sürücü mevcut durumu ve uyarıları gözünü yoldan ayırmadan ön camda görebiliyor ve böylece tehlikelerden kaçınmak için daha hızlı önlem alma şansı oluyor.
Trafikte duruyorken EyeSight, trafiğin akmaya başladığını ve öndeki otomobilin hareket ettiğini algıladığında,sürücüyü bir ses ve yanıp sönen görsel vasıtasıyla uyararak hareket etmesine yardımcı olur.
Gece sürüşlerinde görüş açısını artırmak için direksiyonun sol veya sağ yöne hareket etmesine bağlı olarak viraj içini aydınlatıyor. Kavşaklarda, sağa veya sola dönüşlerde, sürüş istikametindeki alanın parlak bir şekilde aydınlatılmasını sağlayarak yayaların ve bisikletlerin erkenden tespit edilmesine yardımcı oluyor.
Aracın arka tamponunun içine yerleştirilmiş radarlar, güvenli şerit değiştirme için, kör noktanızdan size yaklaşan araçlar konusunda sizi uyarır. Ayrıca, çapraz trafikli bir caddeye doğru geri geri giderken potansiyel bir çarpışma tehlikesi konusunda da sizi uyarır.
* Sürücü her zaman güvenli ve dikkatli sürüşten sorumludur. Güvenli sürüş için Gelişmiş Güvenlik Sistemi sürücüye yardımcı olmaktadır. Bu sistemin özelliklerinin sınırlamaları vardır. Sistemin çalışması ve sınırlamaları hakkında ayrıntılı bilgi için Kullanım Kılavuzu'na bakın. Ayrıntılı bilgi için lütfen bir Subaru Yetkili Satıcısına danışın.
Radarları kullanarak yan şeritlerden yaklaşan otomobilleri fark etmenizi ve sağlar ve sürücüyü uyarır.